livstecken

Inte haft så mycket blogganda sista dagarna, varit så mycket annat på G. Men här gör jag ett avtryck igen!

I lördags blev det vin för första gången på länge, Ben and jerrysen åt vi i fredags (och även till frukost lördag, är något visst med att äta glass till frukost ibland fast man "inte får") så lördagskvällen kände vi för att spendera någon annanstans än filmsoffan. Emelie kom förbi här, vi rockade några låtar innan vi drog till Roberts vänner. Efter det en sväng till Toscana där det bjöds på irlänsk livemusik och glad stämning. Jag och Robert testade våra skills i styrdans. Resultatet? Sensation. Jag var klart yngst på stället, Robert o co god tvåa. Men trevligt i alla fall!

Söndagen hade jag tre invigningar:

1. Av isvägen vid stan, under Bergnäsbron, där vi tog en promenad i solen. Precis när vi gått ut till isen såg jag mamma, hennes promenadkamrat låg däckad i influensa så hon hängde med på våran runda.

2. Av min matassistent jag fick i julklapp. Underbar uppfinning!

3. Palt! Var livspremiär för både mig och Robert vad gällde paltverkstad. Resultatet blev utan tvekan lyckat! Mmmmm.

Vi letar för fullt lägenhet i stan nu, har även börjat rensa, packa och slänga sådant som inte behövs akut i respektive hem. Alltså på väg att bli officiell sambo. Robert har sagt upp sin lägenhet, sagt att inflytt kan ske redan om en månad men eftersom han har tre månaders uppsägning är det nya hyresgästen som bestämmer när dom vill ha den. Han flyttar sedan in hos mig på Bergnäset, om vi inte hunnit få tag på någon ny lägenhet. Spännande spännande. Känns verkligen annorlunda att gå över till sambolivet. Men egentligen blir det ingen större skillnad eftersom vi bott  ihop 24/7och handlat ihop ett halvår. Enda skillnaden är att vi slipper det oändliga släpandet med alla grejer mellan två lägenheter.

Nu dags för film! Changeling. Fått bra kritik, har rätt höga förhoppningar...

Och förresten! Ännu en invigning, av min spikmatta! La mig ner första gången igår kväll, ett inte alltför taktiskt beslut från min sida då jag kom raka vägen från badkaret endast iförd ett linne. Min stackars nybadade, uppmjukade hud tyckte inte om behandlingen, fick ropa på Robert eftersom jag låg spetsad i sköldpadda-upp-och-ner-ställning utan möjlighet att ta mig upp. Efter det tog jag på mig en hoodtröja, gick mycket bättre då! Ska testa igen ikväll, utan att bada/duscha före!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Emsi

min lilla darl ska bli sambo, tiden går så fort! ;) Kommer gå great tror jag! Finns här för dig oavsett vad som händer :)

Hihi sköldpadda :P Tanken e ju att man ska ligga på rygg utan några kläder så kämpa på ;)

Hur ser flyget ut nu? Dags att boka? Skulle behöva fixa tågbiljetten jag..

2009-02-03 @ 21:56:58
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Elin

tjoo vad spännande!! Hoppas ni hittar den perfekta lägenheten=D haha, känns som det börjar bli värsta innegrejen i släkten nu att skaffa sambo, både du och Hanna, kan man tänka sig! ;-) Men det är ju jättekul! Får lov att gratulera till alla nya "invigningar" också=)

2009-02-03 @ 23:22:41
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: JEnny

Mon dieu! SPikmatta!!!! ojojojoj, en sån jga tänke rpå med typ 1 dc långa spikar, rakt in i kroppen?! Jisses.. BLir nog toppen att bli sambo, det är ju faktiskt rätt kul trots allt :)

2009-02-04 @ 11:28:57
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0