laxmiddag

Sitter här med begynnande matkoma, middagen är undandiskad och jag är mätt & belåten.

Idag bjöds det på Fiskgratäng med lax och spenat, (klicka på texten för recept) något jag varmt kan rekommendera! Relativt enkelt att göra, och riktigt gott! Vi gjorde hemmagjort potatismos till, och tog riven västerbottens ost. Vilket gjorde det hela än mer smakrikt ;-)
Här i husliga stugan har det även bakats idag, grahamsbullar! Så nu finns det bröd i frysen igen. Imponerad av Roberts insatser i köket, han är med på allt, gillar att laga mat och nästan börjat ta över bakningen!



Har en liten önskelista vad gäller nya lägenheten, även om allt knappast går att få:

* Jag vill ha ett stort kök, eftersom vi spenderar rätt mycket tid där. Stora arbetsytor, mycket svängrum, många skåpar. Även stor kyl/frys...!!!!

* En balkong är nästan ett måste. Sitta där på somrarna och njuta, skaffa fina utemöbler och sommarväxter.

* Badkar. Jag är badkarstokig, tar flera bad i veckan. Ligger och löser korsord, läser, skrubbar, lyssnar på musik...

* Ej lyhört. Gillar inte att höra vad mina grannar sysslar med, och mina grannar behöver inte höra mig heller. Som hos mig på Bergnäset där man hör grannen snarka om nätterna. Ehh... Too much.

Sedan självklara saker som bra planlösning, bra del av stan/närområde, trevliga grannar, acceptabel hyra etc etc.

Imorgon är planen spinning/core. Legat riktigt på latsidan vad gäller träning i veckan, skärpning bruden! Kommit på den ena ursäkten sämre än den andra.

Nu ska jag mata sockersvamparna i magen med lite godis. Jag är übersugen.

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0