Home sweet home

Borta bra men hemma bäst heter det väl?! Till viss del håller jag med, så underbart skönt att komma hem till sina egna saker och dona runt i sitt eget kylskåp. Men man måste bort en sväng för att uppskatta det man har, och alltid trevligt med miljöombyte och träffa vänner på annan ort! Har saknat Robert som en tok men när jag kommer hem till honom så saknar jag Emsi-Pemsi som bor för långt bort. Knepigt värre. Spenderats en hel del pengar i el Stockholmo, uj uj. Typ en månadslön av det slag som jag har nu när jag jobbar halvtid så att säga. Blir en del övertid framöver...

Shoppat som sagt, tänkte vara seriös och fota mina fynd framöver och slänga upp här på bloggen. Annars har vi mest myst på, ätit gott både hemma och ute, sett film och även ett försök till utgång som slutade i hemmakläder ;-)
Var (självklart) in på min favoritbutik Monki. Hittade jag något? Nej! Inte ett plagg, aldrig någonsin hänt förut. Inte heller Emma, som även hon är ett stort fan av butiken i fråga, gjorde några fynd.

Däremot prövade Emma den kriminella banan när hon snodde en bikini (!!!). Haha... Hon hade provat två olika bikiniöverdelar på HM, köpte den ena och vi gick vidare i gallerian. Plötsligt utropar hon "Nämen!" och ser ner på sin halsduk. Där hänger den andra överdelen i sin lilla galge med larm och allting kvar. Rena turen att det inte pep när vi gick ut från butiken! I ren panik vänder vi tillbaka till HM, ser så kusten är klar och slänger in bikinin.

Sista dagen fick jag för mig att vara lite wild n' crazy, smet förbi Lush och köpte hennahårfärg. "Skitbra!", tänkte jag, naturligt och sliter inte på håret. Efter ett evighetsarbete med att riva färgen, gegga in, låta verka minst 4 timmar och sedan skölja håret under en 4-hårtvättarsprocess kunde jag konstatera en sak: det såg ut som att jag skinnflått en morot och limmat fast på skallen. Hett. Inte uppnått det resultat jag önskade med andra ord! Var min ljusa utväxt som ställde till det. Därför sitter jag nu med cellofan och hennafärg nr 2 på huvudet. Hoppas det ser bättre ut...!

Fettisdagen igår, semlor blev det minsann, riktig fettdag! Först semla med Emma på centralstationen, tänkte att det ändå inte skulle hinna bli någon mer semla den dagen - yeah right! Mamma hämtade mig från flyget, hade med sig... en semla! Kommer till jobbet, chefen har bakat.... just det, en semla! Så dagsintaget av semlor slutade på 3 st, personligt rekord.

Idag har vi varit lediga eftersom vi jobbar nu till helgen. Storhandlat på Maxi och även hunnit med en promenad i det underbara vädret! Var och kollade på en lägenhet på Östermalm, en 2½. Tredje våningen, snedtak med synliga takbjälkar, balkong.... Mysigt värre, även om det kommer bli trångt! Ska fundera tills imorgon, men lutar åt att vi tar den... Hihihi!

Haft storkok ikväll (nya livet efter resan, mhm-mm!), lagat kikärtsgryta med dinkelris, kidneybönsbiffar med salsa och sallad och även bakat ett klibröd! Så nu har vi mat och bröd i skåparna!!!

Dags för film nu!

Take care

Kommentarer
Postat av: Emsi

YAY, så nu blir ni riktiga sambos! iih vad spännande, och med lägenhet i staden och allt ;)

hahaha tänk om denna halkning in på min kriminella bana gör att jag fastnar och kommer bli rena rama Winona Ryder!? :P Sitter här och garvar för mig själv när händelsen spelas upp igen i huvudet!

2009-02-26 @ 00:26:22
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: lotta

Åh den lägenheten lät ju som en dröm. det är något speciellt med synliga takbjälar:) Fan jag bor ju på bnäset nu hos mamsen. Vi borde ju träffas och ta igen lite!

2009-02-26 @ 10:45:06
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jo jag surrade med johanna igår, vi sa att planerade som in att någonting gör vi jalla fall. Vore kul med "afterwork" men är det lite som hänkar på kan man ju vara hos någon kanske och köra lite mat och alkohol typ. och SURRA naturligtvis, vill veta alllllt som har hänt när jag har varit borta, hehe :D

2009-02-26 @ 12:16:29
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: emelie

hej böna! dags för en uppdate!=)

2009-03-02 @ 12:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0