freezing my ass off

Alltså, nog är det lustigt väder här hemma just nu! Pendlar otroligt mellan varmt, kallt, snöstorm, vanlig storm etc. Idag har det varit en kombination: snorkallt och snö (?!). Termometern visade på minus 20 grader imorse. Trots det bestämde jag mig för att promenera hem efter jobbet, för jag följer stenhårt mottot "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!" som gympalärarna på grundskolan frenetiskt försökte pracka på en.

Med andra ord var det dubbla tjocktröjor, dubbla huvor, mössa och stora halsduken som gällde. Förutom täckisar, jacka och vantar såklart! Såg ut som en blandning mellan ett michelinspektakel och en snöbollsterrorist. Men frös det gjorde jag minsann inte! =D



Vet ni vad? Jag har precis avnjutit ett glas rött vin och mörk choklad. Ni läste rätt, klockan 15 en lördagseftermiddag. Blev så otroligt sugen på vinsmaken, att få sitta i lugn och ro och smutta på ett glas rött. Helt underbart. Var inte oroliga, ingen vana. Har druckit vin själv en gång förut i hela mitt liv, även den gången (var ca 1 år sedan) för att jag blev sugen på smaken.

Nu ska jag se vad som finns att laga ihop till middag! Här kommer en bild på min snöiga uppenbarelse (galen eskimå), även en bild där Robert försökte få en grillad paprika att se ut som en tunga (mer eller mindre lyckat...) och en på min grönkålspaj!

Take care!





Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt Sara, skadar då inte att känna på vinsmaken någon gång ibland, trots att klockan är tidigt! Själv ska jag fara hem och slå upp ett vinglas jag med! :D Och OJ vilken mumsig paj, recept?

2009-02-07 @ 17:15:05
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Lotta

Nej eftersom att det är lulebo som gjort den till en sådan engång i tiden. Ska dock höra med dom om garderober/förråd och se vad dom säger.

2009-02-07 @ 18:48:46
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: Emsi

min söta eskimå! :) ojoj vilken paj, hög som ett hus nästan :P när får ni veta om lägenheten?

2009-02-08 @ 13:25:39
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0