cityterminalen

Då var jag framme i Stockholm, överlevde flygresan utan problem. Alltid varit rädd flygrädd av mig, men tror på något sätt att min rädlsa blev rätt botad när jag och Emma hade våran långsemester med alla olika flygningar mellan olika platser. Sitter nu på cityterminalen där jag har ett par timmar att fördriva innan Emma anländer från Orsa med tåget. Till min lycka hittade jag internet för 19 kr/h - bra priiiis! Varför inte surfa bort en överflödig timme lika gärna som att sitta själv och känna sig obekväm på ett fik?! Ska dock gå och ta mig en kopp kaffe när timmen är slut.

Kl 04:10 ringde väckaren imorse, var jag pigg? Nej. Mer död än levande. Planen var att ta igen lite förlorad sömn på planet, lyckades i och för sig komma till ro så jag hann slumra lite, dock i samma stund som planet tog i marken. Får bli en lugn kväll ikväll!

På flygbussen mot stan passerar man ju många olika hållplatser. Någon som sett "Se upp för dårarna"? Kunde inte låta bli att småskratta för mig själv när busschauffören med utlänsk brytning sa "Hagga norra". Korrekt är Haga med väldig betoning på A:et. Började spinna vidare på temat, Hagga plan, Hagga närbutik - U name it. När sedan nästa hållplats närmade sig och "Hagga södra" hördes i högtalarna hade jag svårt att hålla mig för skratt. Fick lite dåligt samvete, inte lätt att lära sig alla olika betoningar i ett nytt språk. Jag själv med min ringa språkbegåvning skulle nog göra en hel del snedsteg.

Även utrop för Karolinska sjukhuset, ett av Stockholms största sjukhus. Ser byggnaden från bussen, och alldeles mittemot ligger en kyrkogård. Någon mer än jag som ser det bisarra i ett sjukhus med utsikt över kyrkogården?! Blev nästan illa berörd... Hu.

Nu ska jag ta tag surfa vidare med de dagliga internet-måstena: lägenhetssidor som kan ha uppdaterats och bloggar!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha det toppen! =)

2009-02-20 @ 12:42:09
URL: http://alveriff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0