bostadsdrömmar

Sitter hos mamma och pappa, fördriver tid tills vi ska på 100-års kalas (moster och hennes man fyller båda 50 år, ihopslaget så blir det 100-års kalas). Planen var att vi skulle fara vid tretiden men blev framflyttat. Så nu har jag lite extra tid att klicka runt på internet och leta bostad!

Lite lustigt det där med vart man vill bygga bo. Just nu är planen centrum eller Malmudden. Där ser jag framför mig oss i några års tid. Sedan kommer bygga-bo-fasen, när man ska bilda familj. Då är inte stan ultimat, utan något närområde. Skurholmen, Mjölkudden, Kallkällan - första tiden. När ekonomin är stabil vill jag ha ett hus! Antingen i nämnda områden, eller något närliggande såsom Sunderbyn. Och slutligen, när barnen blivit myndiga och lämnat boet... Då vill jag ha ett litet hus med kanske 3 rum ute på landet någonstans. Kikade på ett sött i Orrbyn, perfekt.


Bild från Blocket

Till skillnad från både mor och syster, inbitna stadsälskare, så har jag alltid haft en dröm och känsla i kroppen av att vilja bo ute på landet. Skulle nästan kunna tänka mig det med kids i bagaget också, om det inte vore taskigt för dom med skola + skoltransport, vänner, aktiviteter etc.

Nä, ett hus på landet med lagomt stor tomt och massa grönområden runt omkring och närhet till vatten, det ska jag minsann ha en dag! Där jag ska odla egna grönsaker på somrarna och ha utekatter som springer och nosar.

Ska gå och kolla läget med katterna nu, precis suttit och knådat (kind-och magmassage) Blizz som behövde kärlek, nu blev Cindy toksotis. Ska muta henne med dooodiis (godis på katt/babyspråk).

Take care!

Kommentarer
Postat av: Emsi

Absolutely, I'm all yours! Och ta med dig hela tjocka släkten & bekantskapskretsen hehe. Fast såklart blir det special price för dig hun ;)

hehe ja inte bara på bykrogen utan hela orsa, inte illa :P Agda 65, släng dig i väggen!

hus på landet, kan föreställa mig dig där faktiskt i äldre dar, påtandes i grönsakslandet eller sittandes på altanen i kvällssolen. Ser mig sitta där bredvid och skvallra om den tidens nya påhitt och nya spännande recept, gamla äventyr och kommande resor :D

2009-02-08 @ 17:48:27
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag förstår inte det där med att prata "baby-språk" med katter! De tittar ju bara skumt på en, kanske fräser till och går iväg nonchalant. Tacka vettja när man pratar bebis med en hund, då kommer den med vifftande svans, tätt intill en, kanske ger en blöt puss och vill mysa! haha! De förstår när man vill gosa och de gosar tillbaka så ömt och kärleksfullt! hahahaha....VOFF VOFF

2009-02-09 @ 06:55:59
URL: http://emeliewarja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0