Alla hjärtans dag

Idag är det den berömda Alla ♥-dag. En dag då försäljarna gnider sina händer i glädje över alla köpglada och singlarna har lust att dra täcket över huvudet någonstans. Har ju Robert att fira med detta år, var ett bra tag sedan som jag hade någon seriös nog att fira denna hjärtedag med så jag tänker njuta i stora drag!

Vi slår ihop Alla hjärtans dag med halvårsfirande ("wow") som egentligen är imorgon. Tänkte göra riktigt god middag med filé, gorgonzolabakpotatis och fint vin. Till förrätt blir det toast med gravad lax! Tänkte även hinna med lite bubbelbad med våran nya svartvinbärsdoftande badbomb från Lush. Gäller att passa på så länge vi har badkar...

Var och kollade på en lägenhet igår, en 3a på Kungsgatan. Dock ingen balkong, så vi tackade vänligt nej. Blir så instängt utan någon balkong, fanns inte ens en fransk! Hyresvärden har flera fastigheter så vi sa att han mer än gärna får höra av sig om han får någon annan ledig. Vi väntar även besked på den jag nämnt tidigare, bredvid sis. På måndag vet vi bestämt! Blev framflyttat eftersom paret före oss behövde betänketid. Tackar dom nej är den våran! *hoppas hoppas hoppas*

Igårkväll var jag och hälsade på Ulle och killarna på. Toppade håret och såg Let's dance (Kitty ut, ja tack. Nu kan Carl-Jan, George och Elisabeth ryka så är jag nöjd!), vi hann även köra ett par låtar på Guitar hero ;-)
Idag stod handling inför kvällen på schemat. Fyndade faktiskt en tröja på Ica Maxi, hör och häpna! 25 spänn, tyckte den var mer än okej för dom slantarna!


Hjärterkakan och min fyndtröja!

Bakade en hjärteformad kladdkaka till Robert som Alla -dag present. Där någonstans går gränsen för vad jag kan spendera i presentväg en dag som denna. Täckte den med grädde och ekologiska geléhjärtan, inte illa! God var den, hade stoppat i lite mörk apelsinchoklad. Mmm-mm-mmmm!

Nu dags att börja med middagen. Får se vad som händer med kvällen, mitt i allt struntar man i tofflandet och far ut med vännerna på krogen!

Take care!


Kommentarer
Postat av: Emsi

happy valentines day hun!! vilken lyxmiddag. och tröjan ser jättefin ut, riktigt fynd :) men du ser så smal ut.. (vill inte tjata om vikt, men verkligen så gör du det!) snart ses vi for real, longing for friday!

2009-02-15 @ 00:39:44
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: emelie

"Peppe" från telia kom fram och pratade med mig igår och sa att jag skulle hälsa att du är en toffel!!!! hahahahaha

2009-02-15 @ 14:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0