well

Kännt mig hängig sen slutet på veckan, ni vet sådär slut i kropp och knopp så man bara vill sova. Igår vaknade jag med känslan av taggtråd som låg och skavde i hela halsen. Kroppen var ännu mer mörbultad än vanligt och framåt kvällen visade termometern lite feber. Inga svinisgrader direkt, men ändå. Sweet. Som ett brev på posten, liksom.

Sweet 1: en helg när jag ska plugga järnet inför redovisning och tenta. Lättare sagt än gjort med en skalle segare än tjära slash kola.

Sweet 2: skulle äntligen hälsa på Pernillas lilla nytilskott men redan när halsen började tjorva slöt jag bort det. Vill verkligen inte riskera att ens andas nära lilla Ebba och Pernisen vill nog inte att jag kommer dragandes med hals-skit-virus.

Såklart menar jag inte att något av fallen är sweet. Egentligen menar jag betydligt mindre angenäma ord. Men vad gör man. Bara att gilla läget, knapra mängder med vitlök, thé med honung och be till alla högre väsen att jag är fit-for-fight inför tisdagen. Mitt immunförsvar sedan jag blev preggo är verkligen inget att hänga i julgranen. Andas snor på mig och jag däckar. Perkele!!!!!

Känner mig i alla fall lite piggare idag, inte febrig eller så. Halsen är fortfarande uppfuckad men hoppas på det bästa! Ska försöka göra ett ryck nu med skolan innan jag däckar i soffan.

Förresten tjorvar CSN, inte läst nog med poäng på hösten för att få beslut om studiemedel till våren blaha-blaha. Eller snarare inte fått studieresultat. Läst fyra kurser denna termin, två läser vi nu som vi (såklart) inte hunnit få betyg i. Missade som sagt tentan i en av de föregående kurserna pga illamående, den jag gör på torsdag. Så inget betyg där heller. I den andra kursen vi läste i början av terminen har läraren hittat på att vi ska göra en text som ska in innan jul  - alltså inte kunnat få betyg där heller. Med andra ord ser jag helt inkompetent ut enligt CSN. De avvaktar med beslut tillsvidare, får hoppas att lärarna är snabba med att rapportera in betyg i de kurser jag läser nu annars ser jag framemot en vårtermin på Telia. Skjut mig istället är ni snälla.

Take care!




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi har all tid i världen så when ever you're ready stoppar jag igång kaffebryggaren och tinar upp några lussekatter! ;P

2009-12-13 @ 13:47:31
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ojoj, gissar på att det är jag som smittat ner dig med förkylningen. :/ Sorry!

2009-12-13 @ 13:49:26
URL: http://jennyalzina.blogspot.se
Postat av: Marie

Mitt immunförsvar är också hej-kom-och-hjälp-mig-men-ingen-kom efter att jag blev gravid. Varenda lilla bacill Vincent kommer hem med från dagis sätter sig i mig, men som tur är blir jag aldrig sjuk "på riktigt" utan som mest bara lite hängig i någon dag och det kan jag lätt leva med. Så länge inte skolan blir lidande är jag nöjd. :)

2009-12-13 @ 14:08:09
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: emelie

Jakobs systerdotter som kom den 8:e ska också heta Ebba=)

2009-12-13 @ 22:49:16
Postat av: Marie

Ja fast så länge jag slipper svinis är jag nöjd, haha. Då kan jag ta lite halsont eller lite snor. :)



Ja de var verkligen sviiiingoda också! :D

2009-12-14 @ 06:59:56
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0