Merry Xmas!

Så var det julaftonsmorgon, jag har varit uppe före tuppen p.g.a en mardröm och sen kändes det skit samma att somna om. Robert kom nyss upp han också, vi har tänt stjärnorna och ska snart tända ljusstaken med alla fyra ljus. Bröden som mamma o pappa ska få som del i sin julklapp gräddas i ugnen (ingen risk att de ska gå in här och snoka på julafton - way too busy!).

Igår åt jag ett julbord hos föräldrarna. Tjuvstart eftersom lil'sis ska fira med Jannes familj i Övertorneå i år. Och vi måste ju självklart hinna fira hela familjen också! Kommer kännas ovanligt, första julen någon fattas. Nästa jul kanske det är min tur, huuuh. I år ska vi fira med de mina från Kalle Anka (bra tidsangivelse såhär på dopparedagen), före det är vi hos Roberts päron.

Haha kunde inte låta bli att skratta när Robert kom med en julklapp imorse från mig och honom till fröet. Hur sött var inte det? Hursomhelst, inte det jag skrattade åt. När jag öppnade presenten (fröet kunde inte hjälpa till så fick ta över) var det en pepparkaksdräkt. I stl 56. Jag började tokfnissa för jag såg framför mig en juli-pepparkaka. Möjligtvis en augusti-pepparkaka. Jättesvårt att veta storlek till nästa jul då fröet är ca 7 mån - helt olika från bebis till bebis. Tror ändå vi ska byta den mot något lite större eller somrigare 56a ;-) Men det är tanken som räknas!

Nu ska vi koka lite mannagrynsgröt då vi inte hade mjölk nog för riktig tomtegröt. Sedan börjar julfirandet!

GOD JUL ALLESAMMANS!



Kommentarer
Postat av: E

God Jul darl!! Pussa maggen från mig och njut nu av er sista jul som två, nästa jul är ni föräldrar :))

2009-12-24 @ 19:39:25
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0