juldagen

Hur man på bästa sätt spenderar dagen efter julafton:


Alltså - chokladpraliner i mängder, salta jordnötter för att balansera det söta, morgonrock och tofflor på. Sedan gör man ingenting. Ingenting betyder såklart inte att man nödvändigtvis måste sitta och stirra in i en vägg utan man har inget planerat. Läser en bok eller ser en film. Gjort det förstnämnda och ska strax ge oss i kast med det sistnämnda. Se film mitt i dagen, vilken stil va! Men sånt får man göra när man har en göra-ingenting-dag. Vi tog oss även ut på en promenad i det ruggiga men vackra vintervädret. Hade tänkt gå en längre runda men kinderna höll på trilla av efter en kvart så vände hemåt. Lite luft fick vi i vart fall och kanske förbrände en pralin.


Robert fick ta en bild på mig i snödrivan för att fira att vi fick en vit jul!

Igår åt jag tills jag trodde jag skulle storkna. Jag åt, åt och åt. Mängder med goda rätter som fortfarande får det att vattnas i munnen: ägghalvor m. skagen och räkor, prinskorv, hemmagjorda köttbullar, janssons, vitlöksost, rödbetssallad, krustader med löjrom, mammas limpa och till detta kall julmust. Mmm-mm-mmmmm! Såg seriöst ut som att jag var i 12e månaden. Ska bli intressant att väga sig efter nyår och se vilka lämningar den senaste veckan gett. Hursomhelst. Sedan kom tomten på besök, blev nästan lite rädd för tomten själv... Glömde tyvärr kameran men har en bild på Roberts iPhone som jag får visa sen. Fick en massa smått och gott, bl.a. hårinpackning, mockabryggare, termosmuss, traktörpanna, örhängen m.m. Och en symaskin! Nu är det bara att finslipa syskillsen, inte sytt sedan högstadiet och då med varierat resultat.

Okidoki, nu ska vi äta lunch, tomtegröten kokade vi idag istället och den börjar bli klar. Sedan är det movietime och allmänt slappande. Sweet.

PS. Lilla fröet är vaket...! Det sprattlar runt i magen nu. Känt av lillis i ca 1½-2 veckor, himla mysigt! Inga sparkar direkt utan mer rörelser som rycker runt. Kul att veta när fröet är vaket och sover. Kände från början bara liggandes, nu även när jag sitter upp. Framförallt på morgon och kväll. DS.

Take care!



Kommentarer
Postat av: sanna

ja, verkligen. barn gör ju hela julen inser jag ju nu, skrämmande med tanke på vad det betyder= jag har blivit gammal ;) fuck.



kul med många fina julklappar! och symaskin kommer ju väl till pass när man har barn coh kanske vill pyssla lite? jag fick ju värsta synojan och började sy blöjpåsar och filtar typ i vecka 36. boande eller vad ;)



2009-12-25 @ 19:56:17
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Elin G

Det låter som härliga jul-mys dagar! =) Här hemma äter jag också som en galning. Och sen i januari ska vi ju en vecka till Egypten, med all inclusive. SEN ska jag väga mig! höhöhö =)

2009-12-25 @ 22:31:41
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: emelie

Fröet kommer nog växa under denna julhelg=))

2009-12-27 @ 11:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0