fredag

Äntligen fredag vilket innebär helg! Helg är verkligen helg sen jag blev tjänstledig, nu är det inte bara 2/3 som innebär ledig helg utan alla helger är lediga! Förutsatt att jag planerat skolarbetet som jag ska vilket jag inte gjort just denna. Men ändå.

Igår var vi som sagt på adventsmys hos mamma och pappa. Även sis och Janne var där, Robert kom när han slutat. Vi åt risgrynsgröt, hembakt limpa med julskinka på, lussebullar och drack glögg. Mitt i allt kommer mamma med en adventspåse - en överraskning! I påsen var det massor med småpaket som innehåll bl.a. pepparkaksformar, servetter, presentkort på bio, marsipangris m.m. Sweet, och extra roligt när det var helt oväntat!


Eftersom middagen blev där hade vi inga matlådor till idag. Jag sa till Robert att han fick ta med min som jag glömde äta igår till jobbet, han blev såklart jätteglad. Vid lunchtid hann jag bli både trött, hungrig, illamående och allmänt vresig. Till min lycka hittade jag pyttipanna i frysen - perfa! Tar fram förpackningen, dubbelkollar för säkerhetsskull så vi både har ägg och rödbetor. Här till dilemmat: ägg-check, rödbetor.... Well, burken står där i kylen, med spad och ETT litet rödbetsfragment som närmast kan liknas vid ett halvtuggat chips - inte okej!

Saras hushållsskola

När du (läs Robert) tar slutet på något, stoppa inte in en tom/nästan tom förpackning i kylen utan ta ut förpackningen, släng den och skriv upp varan på en handlingslapp. Gäller fil, mjölk, rödbetor etc. Detta är extra viktig när din flickvän är trött, grinig och allmänt gravid!

[ Dessa karlar ]

Istället för den tilltänkta pytten blev det upptinad ärtsoppa och hårdbrödmacka. Kan säga att halva mackan och en stor del av soppan åkte i sopan, inte sugen för fem öre. Istället stympade jag grisen, mycket smarrigare! Desto godare blev middagen - entrecote med persiljesmör, hasselbackspotatis och timjanstekta körsbärstomater! Mmmm! Penslade potatisarna flera gånger under ugnstekningen med smör, blev mycket godare! Inte hälsosammare kanske... Vet inte vad det är med mig och rött kött sen jag blev preggo, helt besatt. Varit sugen i flera dagar på en blodig köttbit. Järnbrist????


Ville få en bild där vi skålade med öl/julmust men ingen av oss hade fotoskillsen för det

Snart dags att förbereda idolmys i form av popcorn, dip och julskum. Som plåster på såren för rödbetsmissen for Robert och handlade julmust och julskum - fick mig genast på bra humör! Ska gå och kramas lite med min tossepelle innan vi bänkar oss framför Idol (kan inte bestämma mig vem som ska vinna, jag vill att Erik ska vinna samtidigt som jag tror att han kommer längre om han inte vinner).

Trevlig helg och glöm inte njuta av julstämningen!

Take care




Kommentarer
Postat av: sanna

HAHAH!! det där med att ställa in tomma saker är ju garanterat en killgrej!! ;) jonas gör det jämt och jag blev tokig som gravid, och blir det fortfarande ;) speciellt när man hade sina cravings!



2009-12-11 @ 20:56:36
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har just, efter snart sju år, lyckats få min karl att skriva upp på listan vad som tar slut. Listan och en penna ligger alltid alldeles brevid kylskåpsdörren och han har fått tydliga instruktioner efter 12 år i skola hur man skriver. Tack vare det fungerar det nu. ;)

2009-12-12 @ 08:50:23
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: emelie

haha jag känner igen det där med att sätta tillbaka tomma paket av olika slag=)

2009-12-12 @ 12:27:26
Postat av: Madde

Det måste vara ett manligt fenomen det där. Känner också väldigt väl igen det:)



Och du har varit så himla blogg-akriv på sistone så jag har inte hunit med:) Tänkte på det där du skrev med navelpiercingen! Mitt hål var inte igenväxt efter jag hade varit utan smycke hela graviditeten, så det var bara att stoppa tillbaka smycket sen =)

2009-12-12 @ 13:55:46
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0