duktiga dagar

Jag måste säga att det känns väldigt skönt i tider med skolpanik då man haft två produktiva dagar. Igår hade vi först lektion, satt sedan med projektgruppen och strukturerade lite grann. Kom hem vid 15:30, spikade mig vid datorn och skrev skrev SKREV. Hade bestämt mig att det var dags för studiereflektionen som släpat efter att bli klar. Kl 19:15 skrev jag sista punkten, först då kände jag hur hungrig jag var och tillätt mig bensträckare. Men den blev klar, thank God. Idag har vi suttit från kl 08:15 och skrivit på uppsatsen, kommit en bra bit på vägen och skymtar målsnöret. Samma visa imorgon, mötas efter 8 och sitta hela dagen. Pust.

Dessa tidiga mornar är inte riktigt my piece of cake. Sover jag till kl 9-10 fungerar jag som allra bäst. Nu är det kaffe som gäller, tur då att jag numera klarar av att dricka det igen - annars hade det varit knepigt! Som grottmänniska utan koffein vaknar jag till liv vid lunch, på gränsen även med kaffekicken. Lär ju bli ändring på mina morgontrötta vanor om sisådär ett halvår. Oh my.

Fixade mig i alla fall lite morgonmys trots den tidiga timmen, även om jag fortfarande var ugg-ugg fick jag om inte annat en positiv inställning till dagen!


Mysfrulle

Ny vecka för övrigt! Graviditetsvecka 16 (15+2). Vad kan man nämna för nytt denna gång? Bebis ansiktsmuskler utvecklas så h*n kan rynka pannan etc. En riktig liten kissnisse/kisslisa är fröet också, tömmer blåsan var 40-45:e minut. Detta tyckte Robert var äckligt, förklarade att det är så det fungerar. Lillis kan knappast hålla sig i 9 månader. Jag som mamma kan börja känna rörelser, dock främst om man är inne på barn nr 2 eftersom det annars är svårt att urskilja.

Historiskt ögonblick idag för övrigt: jag tog ut min piercing i naveln... Min mage känns tom, det är ett hål. Bokstavligt talat. Tänkt göra det ett tag nu när jag fortfarande är rätt liten runt magen, efter UL i måndags sa kvinnan där att jag borde ta ut den. Så nu är det gjort. Mitt älskade navelsmycke. Får se om jag någonsin kommer göra om den, beror på vilket skick magen är i efteråt. Om man säger så. Var tvungen att föreviga mina smycken innan jag tackade för den tid som varit:


Bye bye love

Nu ska jag unna mig en liten nap innan middagsförberedelserna drar igång.

Just det, på fredag är det personalfest! Besparingar - från övernattning med trerättersmiddag ska vi nu vara borta några timmar och laga mat tillsammans, kockduell som det fint kallas. Men kommer garanterat bli trevligt i alla fall! Vårat team och Roberts team, han var orolig att jag ska kontrollera hans öl-intag men får bita mig i tungan. Tss.

Take care!



Kommentarer
Postat av: Maja

Skönt med tidigare UL, gjorde själv 2 st då jag fått missfall före Oliwer och oroade ihjäl mig när jag väl blev gravid igen.



Ljusstaken älskar jag =) Är köpt i piteå på en ljusaffär vid busstation. Inte alls fasligt dyr, typ 200 =)

2009-12-02 @ 15:16:54
URL: http://mcmajjsan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tror det kommer bli riktigt trevligt, slänga käft med folket, thihi :) SYns då!

2009-12-02 @ 16:44:35
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: sanna

var inte rädd för förlossningen, även om lite oro kan vara sunt. jag nojade ihjäl mig hela min graviditet coh ångrar det så himla mycket, passa på att njut, coh förlossningen ÄR verkligen så himla häftig, jag lovar! mycket mindre hemskt än jag tänkt mig.



självklart kan du äta probiotika, jag åt tre om dagen, ibland fem, hela min graviditet från att jag plussade. det är ju bara kroppsegna bakterier och ingenting att oroa sig för. däremot sa dom att dom inte tyckte det påp bvc eftersom det inte finns forskning på gravida och probiotika, så det är väl upp till var och en. vi rekomenderar alla v¨åra gravida kunder det för att behålla en sund flora iaf :)



och ang spikmattan så skulle jag inte använda den nu, akupressur är nog ingen hit, samma sak gäller vissa typer av massage (men vissa vet jag man kan ta, finns speciella för gravida) :)

2009-12-02 @ 18:44:20
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh det är så roligt att få en lill-kusin!:D Grattis!

Tråkigt bara att behöva ta bort navelsmycket som är så fint..:)

Kram!

Linda

2009-12-07 @ 18:15:50
URL: http://www.finest.se/lindagrahn
Postat av: Lina

Ingen fara Sara!!! Jag tog ut mitt smycke jag med, sen efter att jag gått ner lite i vikt så testade jag lite för skojs skull och se om jag hade hålet kvar.. Och det hade ja!! Det växte inte igen som alla säger.. Så nu har jag navelsmycket igen!!! :*

2009-12-09 @ 00:39:34
URL: http://lliinnaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0