ultraljud

Här kommer en liten update om ultraljudet! Var verkligen jättemysigt att tjuvkika in hos bebis, kunde njuta denna gång. Robert kände att det inte var samma aha-upplevelse som sist, då han redan hunnit få kicken av att se fröet (såklart roligt i alla fall!). För mig var det nästan tvärtom, denna gång kunde jag verkligen njuta och se på alla detaljer som pekades ut: njure, magsäck, hjärta, urinblåsa... Och såklart bebisen i stort!!!

Lilla fröet, inte var du fotopigg inte! En egenskap du fått från din far, minst sagt. Vi fick varken se kön eller ansikte! Låg och viftade med armarna gjorde h*n hela tiden, så att bägge händerna har fem fingrar råder det inga tvivel om ;-) Men ansiktet syntes först inte då bebis låg med ryggen mot, sedan "gömde" lillis det i moderkakan eller med armarna! Och samma med könet, hon försökte zooma in båda innan hon mätte huvud, lår etc och även efteråt men icket. Nej minsann, bebis vill förbli anonym på alla sätt och vis!

Huvudsaken är i alla fall som sköterskan sa: "Det verkar vara en perfekt bebis på alla sätt och vis, fast den är lite fotoskygg!". Fingrar på plats, allt såg bra ut i övrigt. Vårat lilla frö
Ligger precis på den dag barnmorskan räknat ut, dvs 23:e maj. Misstänkte nästan det, min mens är punktlig på dagen, samma med ägglossningen (som jag känner av). Perfekt datum i alla fall, hinner jag förhoppningsvis klart med skolan men slipper vara höggravid under juni.

Klicka för större bild!

Fotade av bilden på underverket, därav bildkvalitén. Har tyvärr ingen scanner. Tror hon tyckte synd om oss eftersom vi inte fick se ansikte eller kön, vi fick se i 3D/4D (?) utan att ens fråga -hon bara slog igång det. Mycket mysigare bilder även om ansiktet ligger dolt! Där ser ni ena lilla armen, början av ena benet och ansiktet som göms i moderkakan (suck). Bjuder även på en magbild även om den fortfarande ser identisk ut från föregående veckor. I alla fall utan kläder, det sägs att det börjar synas på mig med... Får ni även en bild på de heta mammajeansen, lite 80-talsvarning på den höga midjan.


Graviditetsvecka 19 (18+0)
Nu ska jag småplocka här hemma innan Robert kommer från jobbet. Utnyttja bebisruset jag för tillfället är hög på! Går var tionde minut till kylen för att kika på bebisbilden och småfnittrar för mig själv.

Take care!




Kommentarer
Postat av: Marie

Det var en blyg liten bebis ni skaffat er, men lika kul för det. :)

2009-12-21 @ 19:01:25
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Elin G

hihi! =) Alltså vad häftigt med ultraljud egentligen! då fattar man liksom att det är en riktig liten människa där i magen... shit att man kan se händer, fingrar och allt! :D wow!

2009-12-21 @ 19:40:11
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Oj oj gud va häftigt!:)

2009-12-21 @ 20:06:27
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: sanna

åh, vad mysigt, har ni varit på ul nu! :) gud, jag blir alldeles pirrig jag med när jag läser, det är ju så häftigt!! känner igen det där med blyg bebis ;) jag och j ville ju jättegärna veta könet och se en liten större skymt av charlie än vad vi fick då han gömde sitt ansikte på samtliga (!) ul vi gjorde (som sagt 4 st).



könet såg vi av en slump när hon hade lagt ifrån sig apparaten och vi var klara men hon kom på sig med att ha glömt att mäta ngt.



hihi, vilken söt mage du har, gud vad mysigt! :)

2009-12-21 @ 20:21:45
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0