ojoj!

Här händer det grejer! Har tackat nej till platsen på arbetsterapeutprogrammet (!!!!!!!!). Ska börja på utbildningen jag nämnde i förra inlägget: Arena jordens resurser. Om allt går som planerat vill säga, gjorde en sen efteranmälan och det fanns platser kvar men ingenting är garanterat. Annars kan jag börja med kurser som har med ämnet att göra eller gå tillbaka till jobbet tills nästa intag (no thanks). Men kände att det var lika att tacka nej då jag var så tveksam och den utbildningen är så pass yrkesstyrd som den är.

Så nu ska jag (förhoppningsvis) gå en termin med alla som valt arenan där man läser om jordens resurser, människan och jordens resurser, teknik för hållbar resursanvändning och verktyg för kunskapsbyggande. Sedan välja inriktning, där det står mellan kanditatexamen i antingen nationalekonomi, rättsvetenskap eller statsvetenskap. Troligen försöka få ihop både rättsvetenskap och ekonomi så jag har dubbel kanditatexamen.

Oj oj oj vad spännande! Hoppas hoppas hoppas det går att lösa så jag kommer in....!! Känns helt rätt just nu, haft en orosklump i magen hela tiden angående arbetsterapeut, vill ha en bred utbildning som ger mig många möjligheter i framtiden. Så följde min intiution för det var den som fick bestämma i slutändan när hjärnan blev överkokt.

Nu ska jag till bibblan och lämna igen lite böcker, även hämta ut mina linser som har kommit.

Take care!

Kommentarer
Postat av: madde

Wow, det där låter jättespännande:) Och det verkar ju som att du valt rätt nu! Hoppas du kommer in! Kramis

2009-08-28 @ 20:13:16
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Elin G

ojojoj, men vad duktigt gjort att våga vara lite wildncrazy och ändra planerna helt om sådär! ;) Kanske vi hamnar lite inom samma branch då =) i alla fall med "teknik för hållbar resursanvändning".. hehe. Stort lycka till, håller tummarna att det ska lösa sig att du kommer in och så :)

2009-08-29 @ 02:54:55
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Du har gjort ett mycket bra val tror jag. JAg var även väldigt sugen på Arena jordens resurser, mycket brett!

2009-08-29 @ 14:31:11
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag tror att du har gjort ett väldigt klokt val, verkar vara en kul och intressant utbildning som ger många möjligheter när du är klar! Kommer nog bli prima detta ska du se! :D

2009-08-29 @ 15:32:18
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: emelie

den där semlan ingår väl inte i detox?!?!? =)

2009-08-31 @ 08:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0