detox day 4

Idag känns det lite bättre, kanske för att vi fick oss en god middag i form av rårisfyllda paprikor, mmmmm! Och kanske för att vi nu till helgen börjar upptrappning där vi plockar in tofu, getost, bönor, linser etc. Kommer bli väldigt mycket lättare att äta då och finns fler rätter att välja mellan!

Kanske inte såg så god ut på bilden... Men det var den!

Precis kommit hem efter en runda runt sjön, behövde verkligen rensa tankarna (mer om det nedan). Väl tillbaka gjorde jag en god drink med blåbär, cantaloupemelon, färskpressad morotsjuice och riven ingefära. Låter kanske inte som en höjdare men var smaskigt! Och rik på nyttigheter, både antioxidanter (som behövs nu under detoxen), vitaminer och även ingefäran som har antiinflammatoriska egenskaper (lät som Ipren-reklamen det sista)!

Middagen i tisdags, coleslaw med valnötter -ingen hit enligt mig.

Alltså. Jag tänker och tänker och tänker på detta med utbildning. Det känns inte riktigt rätt, och det blir bara värre och värre. "Fine, ge det en chans", tänkte jag i somras. Nu när jag ser utbildningsplanen, hör mer om utbildningen och dessutom läser en artikel på aftonbladet där arbetsterapeut rankas som ett av de sämsta val du kan göra på högskola eftersom det inte lönar sig (du drar på dig lån och i slutändan har du nästan samma lön som dina vänner som arbetat under tiden utan utbildning) - det gör inte saken bättre! Jag har funderat, vridit och vänt på alla mina influenser, alla intressen, våndats, velat... Har nu mailat studievägledare vid universitet för att ha någon att bolla med. Kanske jag kan läsa in kurser till ett annat program redan i år och sedan börja nästa år? För några planer på att gå tillbaks till jobbet finns inte.

Hittade något som hette Arena jordens resurser som lät rätt spännande, antingen inrikta sig mot ekonomi eller rättsvetenskap. Tar jag rättsvetenskap har jag dessutom redan läst juridisk översiktskurs I så har en halv termin bortgjord där. Vill ändå ha ett arbete med karriärsmöjligheter, där man kan vidga sina vyer och klättra uppåt i kedjan. Med arbetsterapeut blir jag: arbetsterapeut.

Mycket att tänka på, minst sagt! Ska bli skönt att bolla med någon kunnig, se hur de tänker. Hoppas jag får tid så snabbt som möjligt!!! *håller tummarna*

Nu ska jag gå och handla lite potatis till middagens rotfruktsplättar. Försöker att inte se framför mig vanliga plättar när vi äter eftersom inte en enda "vanlig" plättingrediens finns med och därför lär det inte smaka plätta någonstans. Men blir nog bra!

Take care!




Kommentarer
Postat av: Elin G

Vad duktiga ni är som detoxar!

Usch vad klurigt med utbildningen, men det måste ju ändå på nåt sätt kännas rätt, det är ju det viktigaste. Jag var själv lite inne på "arena jordens resurser" förut, sökte det förra året, fast hade det inte som prio1. Visst kan man välja kurser ganska mycket själv i den utbildningen? Hoppas du får tag i någon kunnig studievägledare!:)

2009-08-27 @ 23:59:23
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0