nu är det påsk!

Och snacka om aprilväder! Det toksnöar ute, där rök mina påskplaner... Såg framför mig både en heldag i stugan med matsäck och sol på friggabron, även ett påskbesök hos farmor och farfar i Jämtön där vi skulle göra upp eld och mysa utomhus. Eh. Känns inte så lockande längre.

Så istället gör jag något annat som är påsk för mig: jag sitter och njuter av min Ben & Jerrys! På morgonen! Kommer ni inte ihåg när man var liten och fick ett överfullt påskägg med godis, som du fick äta när du ville, flera dagar i rad? För på den tiden var det minsann lyx, då åts det inte godis varje dag utan endast lördagar. Saker och ting har ändrats sedan jag fick bestämma själv...

Mitt påskgodis

Känns lite ensamt såhär på långfredagen. Påsk är i allra högsta grad en familjehögtid för mig, med påskmiddag och stugmys. Nu är mamma, pappa, Ulle och killarna på Kanarieöarna och lever det goda livet, lil'sis far med Janne till Övertorneå idag. Kvar är jag och katterna. Vi får trösta oss tillsammans. Tänkte jag skulle fått en familjedoslight när det vankades familjemiddag hos Roberts föräldrar, men detta blev inställt då hans bror inte kunde.

Får leka minifamilj jag, Robert och katterna. Duka upp till påskmiddag tillsammans, kanske räkor så blir alla nöjda och glada.

Kommentarer
Postat av: E

strawberry cheesecake, då tänker jag bara på dig & sthlm :D naw trist att alla är borta nu när det är påskledighet.. men bara göra det bästa av situationen och njuta av det som faktiskt finns där; lillfamiljen ;) Jag & Bä tänkte baka olika cupcakes idag :D sen kommer danne & ingo ikväll! tänker på dig

2009-04-10 @ 12:32:01
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej sötis!



Låter inte fy skam att få fira med Roberto och kissekatterna =)

Själv så laddar jag upp med plugg. Har inte alls tentaångest...usch!

puss puss =)

2009-04-10 @ 19:33:38
Postat av: Jenny

Glad påsk! Det är ju bara hänga krukan på dörren om inte någon är hemma! :)

2009-04-11 @ 17:12:33
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0