flytt för hela slanten

Om jag säger såhär, mitt liv består just nu av flytt.

Jag och Robert tog ledigt torsdag-fredag för att kunna flytta, så nu bor vi båda officiellt på Bergnäset. Hälften av hans prylar for ut till Sunderbyn, hälften hit. Medan R och hans far släpade på möbler konstaterade jag att jag gjorde mer nytta på Bergnäset istället för att stå och dirigera flyttkarlarna. Så jag har packat upp, packat ner, organiserat, packeterat, slängt och flyttat om möbler/kläder/inredningssaker här hemma.

Precis när jag fått ordning, igår förmiddag, ser jag en annons på Blocket. En 4a på Stationsgatan för 6700 kr! Okej, ett par hundra över maxhyran vi tänkt oss. Men kan ju vara värt att kika på?! Vi ringer på annonsen, vi är de första som hört av oss så hamnar först i kön. Far och kollar på lägenheten, medan vi är där ringer det flera gånger i hyresgästens mobil. Minst sagt poppis med lägenhetsannons på internet! Vi inser att här finns det inte plats för någon betänketid, utan tackar ja direkt.

Så nu har vi en lägenhet!!!! Flyttar in om en månad, 1a maj. Shit! En fyra!!! Två badrum, vilket passar alldeles utmärkt eftersom vi ofta krockar på morgonen när båda ska iväg på jobbet. Åhhhh vill börja inreda nu nu NU! Jag som precis fått till denna, men packar ner rum för rum så jag behåller de matchningar jag just fått till ;-)

Igårkväll for vi till Allstars, middag med Pernilla och Stina med respektive, även Anna från Uppsala, Pernillas bror och lite annat folk var på plats. God mat men stort minus för väntetid på 1½ timme från beställning! Jag och R blev gubb/tanttrötta runt 23-tiden så for hem och slocknade.

Nu ska jag göra mig redo för stan, måste inhandla lite nödvändigheter till lägenheten! I just love it!

Take care!

Jennifer: vad kul att du hittat hit!!! =) Har du någon blogg?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men grattis! Vad kul. Själv har jag också inflytt första maj i min sunkiga tvåa:P Bara jobbigt att flytta en extra gång för er:)

2009-04-04 @ 14:42:04
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: E

nämen va kul grattis!!! hur ser den ut?? kanske blir pyjamasparty hos dig i sommar då ;)

2009-04-04 @ 17:13:00
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis grattis, blivande granne =)

2009-04-04 @ 23:03:59
URL: http://alveriff.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Grattis till lägenheten! =)

Ja jag länkade till min blogg. men jag är så kass på att skriva i den haha. Men det är alltid med lite läsare dom får ggr jag skriver ;)

Puss gullet!

2009-04-05 @ 00:08:26
URL: http://capribyxa.wordpress.com
Postat av: Elin G

Yey! Tjoho grattis till lägenheten! Vad härligt =) haha, just när ni redan flyttat, men då får ni "dubbelinventera" alla era grejer.. =P

2009-04-05 @ 11:44:19
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0