plugganda

Idag har jag äntligen slagit upp naturkunskap B boken! "Vilket mörker" var första tanken som infann sig då jag började arbeta mig igenom kapitlet om mikrokosmos, alla dess jonföreningar, valenselektroner och halogener. Men allt eftersom jag läste igenom sidorna och betade av pappret med övningsuppgifter börjar det sakta men säkert infinna sig en viss tillfredställelse. Hjärnan får arbeta. Den får lära sig nya saker. Den behöver inte bara gå på autopilot. Hell yeah!

Att sedan ha sin lediga dag, ligga i sängen och plugga, ta en paus och röjja upp i lägenhetskaoset. Bara ha egentid. Det gjorde inte saken sämre. Sedan fixa middag med Robban innan vi skiljdes åt för olika kvällsaktiviteter, han med hockeykväll tillsammans med grabbgänget, jag dyka ner i anteckningsboken igen. Denna gång komponerad av klassisk musik (som jag hört man blir smart av, why not?!) och avnjutandes min lyxiga choklad jag fick från systers Londonresa (delikat för övrigt, sis). Njuter av tillfället lika mycket som chokladen. Men då är jag ju njutningsmänniska också!

Nu får det dock vara nog med flitighet för idag, ska börja bege mig mot Peppe för movietime! Var månader sedan sist, ska bli trevligt. Och imorgon är sista arbetsdagen, sedan helg!!!! YEY!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0