mitt i veckan

Då var det snart dags för helg igen, ska bli mycket skönt eftersom jag denna gång är ledig!

Igår hade både jag och Robert fripassdag eftersom vi jobbade förra helgen. Sovmorgon som följdes av en lunch ute. Vi valde att prova Kyrkbyns kök och matsal, något jag verkligen kan rekommendera! Var väl lite dyrare än lunch i stan, 95kr för en dagens. Men det var utan tvekan värt det! Hela upplägget och servicekänslan, kändes mer som att man åt en finmiddag. Fick en brödkorg på bordet med tre tillbehör (smör, någon olivröra och någon annan örtröra av något slag), sedan en skål sallad, en snygg flaska med vatten. Maten kom in snyggt upplagd, och som avslutning en liten pressobryggare vi själva fick hälla upp det ekologiska fairtrade kaffet ifrån. Jag tog dagens fisk och Robert tog dagens kött. Menyerna för dagen lät som följande (var tvungen att skriva av, lät så exlusivt):

Dagens kött: Örtgrillat lammrack serveras med sötpotatispuré smaksatt med chevré, soltorkad tomatröra samt en rosmarinsky

Dagens fisk: Panko halstrad barramundifilé serveras med rökt laxmousse, potatispuré samt en liten kräftsoppa.

Mmmmm!

Dagen avrundades med tvättstuga (not nice) och hockeykväll (trevligare). Idag blir det massage efter jobbet! Bokat tid för en halvtimmes nack och rygg massage. Ska bli väldigt skönt, känner mig extremt stel och börjat få ont i ryggen. Slarvar med träningen så kan mycket väl bero på det.

Dags att återgå till jobbet.

Take care!

Kommentarer
Postat av: E

Shit världens lyxlunch ju, inte den vanliga standard ta-själv-buffen! Vill oxå testa! hur var firren? måste man boka bord?

Hoppas massagen e bra :)

2008-11-19 @ 15:23:10
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: emelie

alla har skrämt upp en så mycket över det där!! det kändes ju knappt=) men det är klart, det är aldrig trevligt att fläka upp muttan i nåns ansikte! hahaha

2008-11-19 @ 17:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0