fredag!

Underbara fredag!! Tack för att du är här! Vad passar bättre än lite vackra toner ur högtalarna, som avnjuts tillsammans med en kopp kaffe och tjuv

Måste säga att jag är imponerad av mitt bloggande på sista tiden, verkligen gjort ett ryck efter en längre tids skrivkramp. Vi får väl se hur länge jag håller andan uppe....!

Är gräsänka idag då karln i huset befinner sig på nämnda produktionsträffen. Inte ensam för det, numera grannen Pernilla kommer över och håller mig sällskap! Vi ska bedöma [ hissa/dissa ] prestationerna i Idol och även rocka loss lite i Guitar hero. Yeeah! Köpt hem lite choklad och Loka vildäpple för att ha något att varva popcornen med. Blir en nice tjejkväll helt enkelt!



Har nu kommit ihåg att ta hit kameran så jag kan fota och lägga upp lite bilder. Var år och dagar sedan sist. Måste ju fota vad jag gör i livet, så jag har något att se tillbaka till och minnas åt på gamla dar.

Bara en vardagstanke som slog mig imorse vid frukostbordet. I ett förhållande är ju en av grunderna att man vill den andra parten väl och önskar den allt det bästa. Följdfrågan blir då vart gränsen går för omtänksamhet och uppoffring? När är det inte längre okej att "ge" och istället lära sig att "ta"? Tror jag är rätt duktig på det förstnämnda, kan vara små struntsaker som att alltid ge partnern den större tårtbiten, den bättre frukten, ge bort en öl trots att jag själv är übersugen för att jag vet att han tycker så mycket om det, fara ärenden bara för att han ska slippa. Och så ska det ju vara, att man verkligen vill skämma bort varandra in i det minsta. Men någonstans finns den gyllene gränsen då man förbiser sig själv och ger för mycket. Typiskt kvinnligt kan tänkas?! Inte för att jag på något sätt tror att jag är där ännu, men tänkvärt.

Dags att börja värma upp rockskillsen för närsomhelst kommer Pernilla! ROCK ON!


Kommentarer
Postat av: Elin

svar på din kommentar, ja det borde ju bli lika bra bilder på likadana telefoner kan man tycka! =P Tycker faktiskt det blir riktigt bra bilder för att vara en telefon..! (allra bäst blir det ju utomhus i dagsljus, inne blir det lättare suddigt.)

Annars - duktigt med bloggande, ser fram emot lite bilder sen =) Och vad kul med guitar hero!

2008-11-21 @ 19:59:45
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0