naturnära

Go'morron!

Igår jobbade jag kväll, styrde både ben och bil från jobbet strax efter kl 20:00. Raka vägen till stugan (två hjul i rondellen) där det väntade räksallad med familjen - mmmmm! Till efterrätt choklad i alla dess former, platsade bra ovanpå dagens redan uppätna bullar och chokladbitar....
 När vi sitter och äter i godan ro utbrister plötsligt mamma: "Åh, ett rådjur!". Mycket riktigt, en bit utanför fönstret står det ett rådjur!!!! :-)

Försöker komma på om jag alls sett ett rådjur i det vilda Norrbotten förut, definitivt inte i stugan där jag inte ens tänkt tanken att det kan finnas sådana. Något tag senare rultar en igelkott förbi. Vi har redan små igelkottsbarn runt knutarna, sådär små och söta.

 

Nu till den lite mindre angenäma naturupplevelsen. For hem senare framåt kvällen, gick och la mig, gömde fötterna under täcket för en überbusig missa, somnar. Kl 04:22 störs jag i drömmarna av att det låter. Då sitter en hackspett på trädet utanför fönstret och hackar frenetiskt. På olika ställen, så "hacket" har hela tiden olika ljudnivåer - som musik i mina öron.
Försöker ignorera - fungerar inte. Stänger vädringsluckor och ventiler i hela lägenheten - hjälper inte.
Öronproppar - dämpar. Efter några timmars maskande så somnar jag trots fortsatt hackande, vaknar 08:30 och hör fortfarande hur den hackar. Ihärdigt värre...

Planen för dagen ser ut som följande: byta om och ta sig iväg till gymmet, efter det (om det fina vädret håller i sig) styra ut mot stugan för lite solstekande. Framåt kvällen får vi se, eventuellt att jag joinar Emma på ett singstarparty. Beror lite på hur "skämma-ut-sig" andan ligger dagen till ära haha...

Dags att ta tag i dagen!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha det kanske var det jobbiga hackspetten från kalle anka??? papapapappapapapapapappaaappapaaaaaarrrriiiaaa
hhaa
hhaa hhhaa hhaa papapapapapapapapaparriiiaaaa!!!

2008-05-03 @ 10:06:51
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: E

komsikomsi! finns inga ursäkter som duger här inte ;)

2008-05-03 @ 10:49:50
Postat av: Elin

Oj vad häftigt att se ett rådjur!! Hade inte en tanke att man kunde se såna i stugan?! Vad jag blir sugen att fara ut i stugan och mysa =)

2008-05-03 @ 22:14:32
URL: http://eling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0