Fel säsong


Efter nogrannt övervägande har jag kommit fram till att försommar är helt fel tid för detox. Det finns inga som helst sätt att uppbåda varken motivation eller karaktär. Stod ett tag och vägde mellan om det helt enkelt är jag som har bristande karaktär, vilket jag i och för sig har. Men mestadels skyller jag på det fina vädret. För vad är trevligare än att sitta och surra över en kopp kaffe på en uteservering i solen? Sitta på en bänk med en mjukglass? Avnjuta en kall öl på Färjan? Eller ett glas vitt vin med frusna bär i goda vänners lag?

(Bortförklaringarna är många, right?)

Jag har just kommit hem från ett besök hos Emelie, hon tog äntligen tag i saken och drog ihop "gammelgänget" bestående av mig, henne, Madde och Linnea. Gamla klasskompisar från grundskolan. Pratat ett  X antal gånger om att ses allihopa, men ni vet hur det blir, man kommer på det först när man stöter ihop igen. Hur som haver blev det nu av ikväll. Jag ånjöt en kopp kaffe och till det en delicatoboll och cookies, med gott samvete.

Ser hädanefter denna detox som en lightvariant av den grövre graden, dvs det blir lite nyttigare än min vardag men orkar inte lägga ner min själ i det hela.

Hade medlyssning idag, vilken utmaning. Huganemi, två små sommarhuliganer som ska sitta och lära sig. Av mig som knappt hunnit bli varm om fötterna själv ännu. Fick såklart av de manliga könet, har vissa fördomar om att de kan en hel del redan. 3½ timme fick jag plågas, och detta är bara början på slutet eftersom det var deras andra utbildningsdag av två hela veckor. Sedan kommer ytterligare en grupp. God, have mercy on my soul.

Dags för duschen nu, sedan godnatt. Imorgon har jag kväll igen (suck), tänkte hinna dra en runda i gymmet innan jobbet.

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0