Äckligt. Riktigt jävla vidrigt.

Ja mina kära läsare, idag har varit en riktigt kämpig dag måste jag erkänna. Nu kan man ju ställa sig frågan vad som får mig att svära redan i rubriken? Well. Vi kommer till det. Först lite bakgrundshistoria.

Sitter på jobbet idag, kände redan när jag slog upp ögonen imorse att jag hade rätt ont i huvudet. Huvudvärken tilltar till närmast absurda former, ungefär det läget där ögonen vill på tränga ur skallen. Packar mig illa kvickt från jobbet och far hem till den väntande Treon. Jag är inte den som använder mig av värktabletter men ibland är man illa tvungen.

Kände för att varva ner mitt hyperstressade jag, just därför skulle det sitta fint med en kväll i stugan. Far ut till föräldrarna och njuter. Vi bestämmer oss för att äta Chili con carne (con quorn för mig) till middag, jag ska hämta bönor ur skafferiet. Där ser jag en förpackning med Remi, såna där smarriga mintchokladkex.

"Vilken lyckodag!" tänker jag glad i hågen när jag ser att förpackningen är öppnad, och dessutom ligger det massa chokladbitar i de redan uppätna facken. Stoppar förtjust in några chokladbitar i munnen, tuggar, men får en väldigt otrevlig smak i munnen, besk och kärv - inte det minsta sött. Gammal choklad måntro? Bäst att ta en närmare kik. Till min stora fasa så ser jag "chokladbitarna" krypa omkring och istället vara baggar. Fy. Fan. Så. Jävla. VIDRIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag ger ifrån mig ett gurglande skrik, slänger paketet långt åt fanders, börjar spotta samtidigt som jag börjar gråta hysteriskt. Mamma och pappa undrar vad i fridens dagar som händer, jag kan inte ens öppna munnen och säga det eftersom jag då högt måste erkänna att jag just haft munnen full i skalbaggar.. Pekar bara med hysteriska gester på paketjäveln.

Efter ett antal munsköljningar och tuggummin börjar jag bli människa igen, kan nästan (bara nästan) skratta åt det komiska i situationen. Hujjans. Mamma tömde hela skafferiet, slängde allt öppnat och skurade ur det. Och jag tackar gud att jag inte hann svälja skiten, då vet jag inte hur det hela hade slutat.

Kommer osökt att tänka på Thailand och andra exotiska länder där man frivilligt äter saker som dessa... Uh.

Så. Nu vet ni. Och ät aldrig någonsin chokladsmulor utan att ha sett att de inte kryper!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sånt händer bara människor som är för glupska!! Hahahahahahaha....Det skulle aldrig hända mig för jag står alltid och velar och överväger innan jag ska äta sånt...hahaha

2008-05-30 @ 10:25:24
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Elin G

haha, Bläääää vad äckligt! usch huvaligen!! Undrar hur länge det dröjer innan du kan äta remi kex igen? =P

2008-05-31 @ 00:24:07
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: Linnea

Åh fy så vidrigt!!! Går du i terapi nu? ...det skulle jag behöva...

2008-06-01 @ 20:53:08
URL: http://linnch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0