tisdagsfrosseri


Påskhelgen har verkligen satt igång sockersuget, blev att krydda en onyttig helg med först massa choklad efter lunchen och nu senast fyndade jag både kletkakor och kokostoppar i frysen - vilken skattgömma!

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med mitt sockerberoende. Kan då konstatera ett par saker:

1. Behöver någon form av sockersugsdödande tabletter eftersom karaktären verkar riktigt sviktande
2. Av min tendens att falla in i beroenden ska jag hålla mig miltals ifrån cigaretter och andra starkt beroendeframkallande saker. Inte för att jag nu haft någon tanke på att börja röka, men ändå.

Blir så grymt seg samtidigt som jag blir överaktiv av socker. Kan ju också tillägga att träningen uteblev både idag och igår. Finns inga bra undanflykter men jag hann verkligen inte igår, blev så sent i stugan och med mathandel på det var jag hemma först när alla pass var över. Och idag var jag verkligen svinpepp på gymmet, bokat in bodypump på kvällen.
Men icket, fick fara med missan till veterinären och ta bort stygnen (något som mamma el. pappa skulle ha gjort under dagen men blev inte så).

Av detta kan jag genast plocka fram två positiva saker: missan behöver inte längre ha tratt (yey!) och imorgon när jag ska (ska ska ska) träna så kommer jag vara tio gånger mer peppad och verkligen köra järnet. Enda bortförklaringarna som får finnas då är antingen att jag faller och bryter benet på väg till jobbet eller däckar i 40 graders feber.

Inte så troligt med andra ord..

Trevlig tisdagskväll! (Vill hela tiden få det till måndagskväll, tisdag, det är tisdag. Kortare vecka - ja tack!)

[ over and out ]

image119
Hujja... Så oansvarigt av matte eller husse!

Kommentarer
Postat av: emelie

Haha på den där katten var det mycket att krama!! hahaha...jag vet hur det känns med sockret, det är deprimerande när man försöker trappa ner det också! man blir lite blue=P håller på att söka en massa utbildningar och blev ju somhimla sugen på hälsovägledare eller nå´t sånt men då måste man ju vara duktig själv?? eller?? hahahahahaha

2008-03-26 @ 11:22:20
Postat av: Emelie

jo jag har ett nummer till en studievägledare som jag har varit till förut=)jag får snacka igenom alternativena med henne=)

2008-03-27 @ 10:55:57
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0