Söndagsmix


Så var det söndag igen, tiden verkligen rusar iväg. Men det blir väl så när man börjar bli gammal... ;)

Imorse vaknade jag kl 7 igen - fortfarande inte frivilligt. Missan väckte mig vid 5-snåret, åkte ut ur sovrummet. När klockan närmar sig 7 låter det som att någon går bärsärkagång i lägenheten, jag rycks ur drömmarna och trasslar mig irriterat ur täcket grinigare än sura Greta. Men svårt att vara irriterad på en liten en som riktigt piper av glädje och klättrar upp i famnen för att hon blir så glad att få sällskap. Nåja, väl uppe är det lika bra att äta frukost och möta dagen.

image93
Lunch - yummie!


Gjorde en smarrig lunch idag, gratinerad fiskfilé med fetaosttäcke och spenatpasta, mmm. Efter det rattade jag iväg till Emly på kaffe. Köpte med mig en blandad chokladpåse med geisha, snickers och Fazermint. Jag som varit väldigt begränsad i mitt kaffedrickande baljade i mig 1 ½ mugg - kaffedarren slash sockerchocken var ett faktum. När jag sedan körde iväg mot stan för PSI kände jag mig rent ut sagt onykter. Väl framme var det gummiarmar som slog på säcken, och hjärtflimret var ett faktum. Tänkte där ett tag avbryta passet, men härdade ut.

Vad säger man? Snacka om att kört igång efter detoxen! Längtar redan till nästa, för upprepning kommer det att bli. Fått frågan om vilka fördelar jag kännt av. Framförallt är det faktumet att jag klarade av det, att ändra mina vanor så pass mycket. Sedan har jag kommit ifrån mina beroenden av kaffe och socker (på god väg tillbaka,månne?). Även märkt av att jag haft diverse mystiska åkommor som konstiga körtlar, utslag - för att inte nämna alla förkylningar. Olika reningsfaser, säger de kunniga i ämnet. Framförallt har det varit en bra present till mig själv, som gett mig vanor jag tänker fortsätta hålla. Och som sagt kommer detta bli återkommande, så nästa gång blir det en "sommarstädning" av kroppen!

Imorgon är det utbildning som gäller, wish me good luck! Kommer nog gå bra, säkert mycket nytt att ta in men ska nog ge med sig. Roligt att lära. Pass att jag börjar på ny avdelning så måste jag lämna tillbaka min jobbmobil (för att sedan få en precis likadan - denna byråkrati). Så nu sysselsätter jag mig med att tömma den "gamla" på både bilder och sms. Hittade lita skojiga pics på mina vänner, som jag bara måste dela med mig av. Suddiga (då de är från mobilen), men man anar i alla fall de förskönande dragen. Hihihi, FaceWarp är roligt ibland.

(Klicka på bilderna för att göra dem större)


  


Dags för dusch och sedan Wallander!

Take care!

Kommentarer
Postat av: emelie

Hahahahahahha....fi fan vilka bilder i slutet på inlägget!!! visst är det på mobben du har de där finesserna och trixar med bilderna???

2008-03-03 @ 16:29:05
Postat av: emelie

hahahahaha, jag såg nu när jag läste de allra sista raderna att du skrivit att det är från mobilen!!!! daaaahh..snacka om att man är hetsig på att svara!!! hahahahahha

2008-03-03 @ 16:30:40
Postat av: Pernilla

Men shit asså!! hahahaha det där var roliga bilder! :P

2008-03-03 @ 21:02:49
URL: http://perniillah.blogg.se
Postat av: emelie

nyttiga veckan har inte börjat ÄNNU!!=P massor med vitt bröd och skit, men det skiter jag fan i så länge inte vågen börjar peka uppåt!! hehehehe..hur har det gått för dig detox-freak??? moahahahahaha

2008-03-04 @ 08:09:00
Postat av: lina

Hey! Hur ar laget? Var roligt att du ar in och kollar min blogg lite da och da.. Hehe! Hoppas att allting ar bara bra med er dar uppe i skogarna! Jag och Dennis har det jatte bra, forutom forkylningar och feber hit och dit, men vi har val egentligen inte ratten att gnalla! Hehe..;) Onskar att ni var har och upplevde alltihopa med oss! Puss och kram

2008-03-04 @ 13:19:52
URL: http://www.linaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0