Sara Mario

Vi här uppe i Luleå håller bokstavligen på smälta bort. Snön måste ligga kvar dryga veckan till - en påsk utan snö, sol, isturer och matsäck är ingen påsk! Glöm påskharar, fjädrar och partaj - give me some snow!

En baksida av snötorftigheten är restprodukten: slask. Vilken syn jag måste ha utgjort igår då jag glad i hågen promenerade mot jobbet. Ca 5m från dörren insåg jag att plusgraderna var ett faktum, men både lathet och tidsbrist gjorde att jag inte hann vända om för att hämta gummistölvar. Istället inledde jag promenaden mot stan och kände mig i fantasin som en graciös tv-spels figur som hoppade mellan alla vattenpölar. Kunde riktigt föreställa mig alla pling ljud då jag gjorde ett avancerat hopp och fick fullpott.

                                           


Tyvärr så uteblev extra liv, så när fötterna väl är dränkta förblir dom det hela dagen. Slutklämmen på det hela kommer då jag avverkat hela Bergnäsbron utan att ha gått i en enda pöl (katching katching kaatching) och inte blivit nerskvätt av varken bil eller lastbil (some more bonus) och ska korsa vägen. En väluppfostrad länstrafikbuss stannar vid övergångsstället, jag skymtar folkmassan inuti bussen innan jag gör mig redo att korsa vägen. Då inser jag att det är en gigantisk vattenpöl (läs hav) i vägen. Obeslutsamt stannar jag upp, känner tusen ögon i nacken och samlar ihop mig inför det stundande svanhoppet. Too bad att jag glömde broddarna hemma, klarade mig visserligen över pölen men väl på andra sidan tog jag några sexiga stepsteg som Bambi och sedan plufs -gled jag baklänges ned i vattnet. Kul med skitigt vatten upp till anklarna, särskilt när man har publik.

Nog om det.

Missan har blivit kastrerad idag. Snabba puckar, ringde från kattakuten igår och sa att hon hade tid idag. Så nu ligger hon med tratt och fortfarande groggy från bedövningen. Stackars liten, ska gå med tratt 10 dagar..

Emelie kom förbi idag, vi lagade tacos till middag och slamsade på. Man måste få vara lite oseriöst barnslig ibland. Nu i efterhand ser jag att dipsåsen hon lämnade som bidrag hade några år på nacken, bäst före låg till 2005. Tur att vi körde på hemmagjord... haha!

Nu blir det sängen.. Lär bli en lång natt eftersom missan kommer vakna upp allt mer och upptäcka hur trist det är med tratten =/

Take care!


Kommentarer
Postat av: emelie

VAAAA???? hahahahahahahahahahahahaha...skyll på Willey´s!!! det är där jag har köpt dippen!!! hahahahhahahaha

2008-03-13 @ 09:06:00
Postat av: sanna

ååh, jag vill också ha dom där stövlarna (som kostar som en lyxvilla..). vad har ni för problem med magen du och emsan?

2008-03-13 @ 21:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0