never say never


Påsken har verkligen flugit förbi, nu är det redan sista påskdagen och imorgon är det back to business som gäller, köra sista utbildningsdagarna innan vi går ut i svaret med bredband (gulp).

Utgång igår, krogfesten, det var vi och resten av Luleå som trängdes på Cleo. Kände mig smått skeptisk till en början eftersom gymnasieåldern var ett faktum, men allt eftersom kvällen fortskred så blev åldersfördelningen något jämnare. Kul att dansa loss lite, mindre kul att alltid leta upp alla försvunna vänner  i havet av folk.

Och jag blir så irriterad. Har så smått sms:at med en grapp jag träffat vid några tillfällen, allt i ett väldigt tidigt stadium men anyway. Stötte på honom igår och blev inte imponerad, för att uttrycka det milt. Tack och lov var nykterheten ett faktum, annars hade jag nog gjort diverse drastiska handlingar, blir så finurlig med sprit i kroppen. Hur som haver.

Efter att ha sovit på saken kom jag fram till detta: Det är inte honom jag är arg på utan mig själv. Varför, kan man fråga sig? Jo, eftersom jag alltid målar upp bilder av hur jag vill och tror att en annan människa är. Gäller i alla typer av relationer. Finns säkert en bunt med psykologiska anledningar till varför det är så, att jag ställer höga krav på andra hänger garanterat ihop med att jag ställer höga krav på mig själv. Und zu weiter. 
Jag väljer att kalla det självinsikt, och när jag blir medveten om den sidan så kan jag arbeta vidare därifrån.

Dessutom: följ alltid, alltid din [kvinnliga]instinkt. Den felar sällan, min felar såklart aldrig höhö.

Well. Solen skiner, sitter här och håller missan sällskap ett tag till så jag sedan kan sticka ut i vackervädret. Tänkte ratta ut mot stugan och spänna på mig skidorna - lovely! Planen är att jag ska utöva någon form av fysisk träning ikväll på Inpuls, vilket är minst sagt välbehövligt efter en kroppsförorenande påskhelg. Blir bara så förbenat slö så fort jag tappar ett par dagars nyttighet och träning. Undanflykterna blir mer lättillgängliga, liksooom....

Bäst att börja planera veckans matsedel, skriva handlingslapp och sedan fixa fram en leksaksråtta så jag kan bege mig någon gång!

Ha det gott!

[ I might like you better if we slept together ]

image118
En bild säger mer än tusen ord brukar man väl säga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0