löpande kisse

(Tack gode Gud att bloggen på något vis sparades av sig själv! Missan, som där ett tag gick över till namnet kattjäkel, kom åt en knapp som stängde ner hela datorn inklusive ett färdigskrivet blogginlägg och lite annat smått och gott. Men detta verkar ligga kvar - PHEW! Tillbaka till grundinlägget)

Alla som någonsin haft en katthona eller på annat sätt varit i kontakt med en löpande missa tänker nu "Åh nej, stackare". Och ja, det är faktiskt så!

Hon jamar, ylar, kurrar, kissar i lådan hela tiden. Dygnet runt. Särskilt nattetid. Hur gör man då med en katt som löper och skriker när man vill sova? Jo..

Steg 1: Katten åker illa kvickt ut ur sovrummet
Steg 2: När inte det hjälper mot vrålandet, gör man en boll av täcket och knosar över huvudet
Steg 3: Båda föregående, hämtar dessutom öronproppar mot ylandet
Steg 4: Kastrering (av katten) eller psyket (för matte)

Droppen som fick bägaren att rinna över (tydligen för oss båda) var att hitta min krukväxt som katt-toalett. Oj så oönskad man kan vara i den stunden...!

Det är tur att hon är go' och fin annars, hade blivit för mycket på minussidan om inte. Lite bilder kommer här när hon utforskar nya leksakspåsen hon fick av mamma & pappa :-)

    

Började gårdagen bättre än jag slutade den, med bodypump på morgonen och skön solskenspromenad båda vägarna. Sedan gick det utför! Satt och drack vin med Emelie och Linnea, mumsade jordnötter, chips och choklad till. Ut på Cleo, ingen hit det stället måste jag säga. Kändes ungefär lika highfive som sist jag var där, vilket gör att det är nog dags att inse att Cleo inte är mitt "uteplace".

Och idag känner mig ungefär som en zoombiespillra eller avdankad disktrasa. Kan inte skylla på spriten för tog det rätt lugnt, däremot sömnbrist (max 4 timmar mellan kl 04.00-08.00) och socker/fett baksmälla. Tänkte ta en powernap här på förmiddagen, men det gick sådär - missan igen...

Nu ska jag göra något vettigt av dagen.. Eller ja.. Något annat än att stirra hålögt framför mig. Kanske ta en promenad?
Sis, visa picsen för mapa!

Take care!

[ over and out ]

Kommentarer
Postat av: Hanna =)

Söt katt

2008-03-09 @ 13:56:13
URL: http://hannaekelund.blogg.se
Postat av: emelie

Hej! alkis!! ja, du var inte ensam om att känna dig som en avdankad disktrasa eller vad du nu kallade dig!?=D fan vad man har grisat hela dagen, thank god it´s monday tomorrow för en gångs skull! haha..

2008-03-09 @ 22:53:39
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Emelie

hahahaha, men vitlök är väl härligt??=) laxen blev super!! Jo absolut middag onsdag och så kan vi se på "det okända" för det törs jag aldrig se då jag är ensam!! hihihihihi

2008-03-10 @ 20:49:46
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Pernilla

Du är så klok sara, ödet måste ha andra planer för mig :D Gallerian var helt okej, lite smedjan-look-a-like kanske men alla gallerior ser väl typ ut så :P Söta bilder på kissen förresten :)

2008-03-11 @ 06:06:07
URL: http://perniillah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0