kaffedarren


Påskaftonseftermiddag, sitter här smått skakis och illamående av både kaffedarren och sockerchock. Jag och Jenny drog en impulsiv byaturné idag, först for vi till Jämtön och överraskade farmor och farfar, åt lite mackor där. Sedan styrde vi vidare mot träsket i Siksjön, där det dagen till ära var pimpeltävling (ursprungsplanen var att även vi skulle fiska men så blev det inte). En kaffekopp där och lite mingel bland byborna "Jaså du är Violas barnbarn...".

Vi svängde förbi Jennys pappa som bodde i Siknäs där det bjöds på kaffe och fika, innan vi for förbi Töre och plockade upp Jennys sambo. Behöver väl knappast understryka vartifrån kaffedarren och fikachocken kommer? Men gillar den där mentaliteten som så ofta finns i byar, att bara stanna förbi och så sätts kaffekannan på.

image115


Vilket (påsk)egghead jag var igår, jag glömde att ta ut linserna. Detta resulterade i att jag imorse vaknade med igenmurade ögon: "What, ögoninflammation?!" tänkte jag, tvättade ögonen och somnade om. Lite senare samma procedur igen, tog då en nogrannare koll och upptäckte linserna. Perkele.. Så nu ber jag till Gud att jag inte åkt på en inflammation, vilket skulle innebära inget smink på någon vecka. Och jag ska ut imorgon. Det säger ju sitt. Mnaae.

Till alla spekulativa läsare av det förra inlägget: Nej, ingen bulle i ugnen här inte. Bullar i magen, ja, men ingen baby ;-). Vilket jag är ytterst tacksam för, kommer på stående (sittande) fot på minst 10 anledningar till Varför Sara inte ska ha barn ännu.

Nej du glade, kanske vore på sin tid att äta ett riktigt stabilt mål mat och hoppas att världen klarnar. Vet inte hur kvällen ska spenderas, den som lever får se! Är det bara jag eller vore det inte grymt gott med en pizza att varva allt påskgodis med? [ www.eniro.se sökord utkörning Luleå ]

Fortsatt trevlig påsk!


Kommentarer
Postat av: E

soooockershock á la grande! hoppas det var mysigt i stugan, alltid kul att fara på släkt-räd och sociala sig över en kopp (eller två) kaffe :)
utgång imorn? har du bestämt dig för att skaka bootey!? :P

2008-03-23 @ 00:21:40
Postat av: Emelie

Haha, jodu när jag jobbade i byarna gick kaffepannorna ständigt varma så när man slutade för dagen var man koffeinförgiftad och illamående!=D men det är mysigt! Om jag säger socker morgon middag kväll, vad säger du då?? hahaha

2008-03-23 @ 15:26:50
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0