cykelpremiär

Yo!

Igår hade jag min cykelpremiär, lite sen kan många tycka. Men faktum är att cykeln stått framme i några veckor, det är bara jag som har dragit ut på premiärturen. Varför? Jo. Vissa människor är det, andra inte - Cykelfantaster. Och jag kan för mitt liv inte förstå charmen med cykling. Det går snabbare än en promenad, men istället för att i min egen takt gå och lyssna på musik, filosofera och komma fram harmonisk får jag cykla som en dåre, kramp i benen, och kommer fram som en svetthög.
På vägen har jag hunnit bli av med tuggummit (fåglarna, tänk på fåglarna) och få proteintilskott i form av diverse flygfän eftersom jag håller på dö och måste andas med öppen mun. Får dessutom dålig karma eftersom jag blir irriterad på allt och alla då jag kämpar på i uppförsbackar.

Kan ju tänkas ge med sig efter några cykelturer. Men jag känner igen känslan från ifjol...

Idag är det midsommar! Mysigt värre, fattas bara lite sol. Ska bege mig ut till Sunderbyn där det bjuds på grillning med Pernilla och hennes nära å kära. Sedan blir det en årlig tradition, någon form av träffpunkt dit alla bybor går framåt kvällen. Ni vet, sådär lantligt gulligt och gemytligt... ;-)

Slutligen bjuds det nu på lite bilder från i onsdags, då jag och Emelie först gjorde middag och sedan for ut till färjan. Allt väldigt spontant, började med en kaffeslurk på dagen som sedan urartade. Emelie-stackaren började kl 7 dagen efter. Men var roligt att vina med Emelie igen, var ett tag sen! Och hon hade inte hunni inviga färjan för året, skandal.
Hade tyvärr inte med mig kameran så fått sno lite bilder från Emelie...

Färsk pasta med kräftstjärtssås Mat i solen på balkongen Em med vinglaset Em sotar lungorna i fyllan haha Jägermeistern åkte fram. Uh.
Öl och chilinötter på båten:-) Stina och jag Ida och Emelie

Trevlig midsommar!!!!!!

[ over and out ]

Kommentarer
Postat av: madde

Härliga bilder=) Hoppas du haft en skön midsommar!

Kramkram

2008-06-21 @ 21:43:52
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0