biodags

Ikväll är det äntligen dags att bänka sig i biomörkret med något gott i handen och njuta av Sex&the city! Det är jag och Emma som ska se den, försöker hålla nere förväntningarna för att inte bli besviken men den sägs vara bra... Detta måste vara en av de mest typiska "tjejfilmerna" som visats på länge, om inte någonsin.


Sov i stugan natten till idag, behövde vara hemma och kurera mig. Har en förkylning på G, det vill jag inte veta av inför Stockholmsresan! På väg hem från stugan känner jag att det kryper något på handen, slänger ner ett snabbt öga eftersom jag gasar på längs en 70-väg. Uääh, en relativt stor spindel som kryper på handen. Känner paniken komma, men vad tusan, jag kör ju bil!!!! Skakar frenetiskt på handen, spindeln glider långsamt ner längs en tråd som har sitt fäste på MIN hand. I denna stund når jag Gäddviksbron, precisionskörning kallas det. Så då är det bara att bita ihop, lugna ner sig, och tänka att spindeln får väl krypa bäst den behagar eftersom jag trots allt kör bil. Lite sinnesnärvaro har jag, mellan varven. Sagan slutar lyckligt, överväger att fara in på en busshållplats och avsluta eländet men härdar ut tills jag är hemma. Var väldigt noggrann och släppte ut spindeln med hjälp av en gammal tuggummiförpackning. Nu är både jag och spindel gladare!

Oh and by the way. Lyckades med ett konststycke häromkvällen. Skulle se om jag hade Tv4 Guld, det hade jag inte men däremot hittade jag kanal 9. Bra tänkte jag, den ska jag ställa in. Huxflux så lyckas jag istället med att byta plats på alla andra kanaler, och flera av dom försvann. Under diverse mer eller mindre barnvänliga ramsor letar jag fram instruktionsboken till tv:n, men inte ens med hjälp av den lyckas jag få bukt på det hela. Det är vid såna här tillfällen det behövs en handyman i huset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0