underbara sol!

Gud vad jag älskar sommaren! Särskilt nu när solen är framme. Helt underbart! Äntligen har man fått inviga nya bikinin och beachen, tur då att det blev av innan sommaren är över.

Avskedsfest för Ida igår, hon drar till Norge med karln sin. Sedan har Emma farit till Turkiet nu i tre veckor, för att sedan komma hem ett par dagar innan flyttlasset går till Orsa. Och Anders ska in på militärhögskolan i Stockholm. Vad är det med folk??? Lämnar Luleå för stora vida världen. Eller ja, lämnar mig rättare sagt! Nä, men är faktiskt glad för deras skull, förverkliga sina drömmar, bryta upp från hemstaden etc. Men av egoistiska skäl hade jag gärna haft kvar dom i Luleå. Särskilt Emma, som blir borta för en längre tid och ovisst om hon alls landar i Luleå igen! Kommer kännas tomt. Typ väldans.

Tillbaka till sommaren. Har jag gjort det jag sett framför mig i vintermörkrets fantasi? Jag har:

* Legat på stranden och badat
* Suttit på uteserveringar och njutit av dryck och sällskap
* Sommarflirtat
* Ätit massor med melon, persikor, nektariner och även jordgubbar (för lite av de sistnämnda)
* Grillat
* Ätit glass i alla dess former
* Stockholmstripp
* Varit vaken hela ljusa natten tills solen gått upp på nytt

Saker jag ännu inte gjort är:

* Haft picknick (mer än en liten fruktpåse vill säga)
* Suttit på stranden med en kall öl eller vinflaska
* Åkt motorbåt (dock en tur med Lapponia!)
* Fiskat
* Plockat bär

Med andra ord har jag en hel del kvar, men sommaren är inte över ännu! Minst en månad sommar kvar. Och till helgen väntar lulekalaset. Ledig fredag lördag söndag, hur passande är inte det? Skulle egentligen ha jobbat helg, men hade otrolig tur och fick den bortbytt. Thank God! Så blir tvådagarspass för min del.

Nu ska jag ut till stugan och hälsa på föräldrar och katter!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0