lite bilder


Då var det dags för en uppdatering, minst sagt. Inte riktigt kommit mig för att uppdatera sedan Stockholmsresan. Varit fullrulle med IKEA-besök, en dag hos farmor och farfar i Jämtön, teamfest etc. Men nu kommer i alla fall ett livstecken!

Eftersom en bild säger mer än tusen ord tänkte jag sammanfatta resan i bilder. Vi börjar med maten. Hela vistelsen har verkligen gått i matens och framförallt bufféns tecken. Eftersom vi bodde på Scandic ingår det ju hotellfrukost - ät tills du storknar, ät sedan lite till. Förutom det har vi hunnit smaka oss igenom en vegetarisk buffé på Hermans (självklart, ingen resa till huvudstaden utan ett besök där), sushibuffé, tapasbuffé... Well. Varva detta med lite go'fikan till höger och vänster, toppat med en och annan glass. Och du tappar hungerskänslorna helt och hållet. Vi hittade dessutom en glasskiosk som sålde Ben&Jerry´s som kulglass! Heaven on earth, tur att vi hade en halvtimme på oss att bestämma oss för vilka smaker vi skulle ta...

Hotellfrukost - mmmmm! Tapas tapas! :-) Pernilla njuter av sushi Småplock på hotellrummet 

Nu gjorde vi ju faktiskt lite annat än bara äta också, t.ex. shoppade. Gick en hel del pengar, men fick mycket för det. Fötterna grät efter att ha sprungit flera dagar på stan, både jag och Pernilla hade i princip hela fötterna inplåstrade. Här är lite av inköpen, vi tog för vana att fota dagens outfit, och den bestod oftast av nyinköpta plagg ;-)

    

Förutom att shoppa har vi även hunnit med ett par utekvällar, sitta i solen på Medborgarplatsen var riktigt trevligt. Mötte upp med Lina och Dennis, de var av dom som vi fick tipset om tapas. Samma kväll tog vi en sightseeing, Stockholm-by-night. Med stopp bl.a. hos högvakten, skämtade lite med två stackars lumpargossar (men de sa att det var roligt att några vettiga människor kom och snackade lite, tiden gick så långsamt) och dessutom en tur längs Malmskillnadsgatan där vi både såg prostituerade och poliser.

    

    

Några saker blev dock inte av, jag fick mig aldrig någon Irish coffee till efterrätt och den inplanerade allsången uteblev p.g.a. dåligt väder. Men annars gjordes nog det mesta som stod på agendan!

Nu ska jag bege mig till Emelie, promenad och kaffe blev det istället för sol, eftersom solen "lyser" med sin frånvaro.

Take care!

Kommentarer
Postat av: emelie

Åh vad najs fillibajs ni verkar ha haft! Och snygga kläder du shoppat!=)

2008-07-10 @ 16:44:29
URL: http://emeliewarja.blogg.se/
Postat av: E

åh vad jag önskat att jag delat alla dessa stockholmsupplevelser med er; matfrossan, shoppingen och utekvällarna med darlingarna från älta :( next time hun!

2008-07-10 @ 19:29:39
Postat av: Jennifer

Asså jag blev jävligt avis när jag läste om ben&jerry glassen! Ge mig adressen och jag är där innan du hinner blinka! Va najs å se dig saris även om det bara är på bild :P

2008-07-10 @ 19:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0