Kattmamma day 2


Sådär, har precis fixat ihop ett kattespöke till missan. Ett litet leksaksspöke gjort med lakan och snöre. Mycket uppskattat, det ligger just nu en däckad katt i soffan efter att ha gjort krumbukter och tokspringningar efter leksaken.

Hon kom igårkväll, bekantade sig med omgivningen. Sjukt social, och väldigt gosig. Natten gick bra, blev dock väckt några gånger. Inte van vid krafsande i kattlåda, att något varmt ligger under täcket eller att en spinnande boll ska bygga bo i håret uppe på kudden. Hm. När/om jag blir stödmamma åt ännu en kisse så ska jag sova med sovrumsdörren stängd. Då får dom snutta på varandra istället!

Nästa projekt jag ska göra är att bygga något litet krypin, t.ex. av en kartong fodrad med kudde. Så lillan får en egen vrå att krypa in i,

Hoppade träningen igår, idag och imorgon för att passa missan. Hur ska detta sluta?! Men är nu i början, hon ska inte behöva vara ensam först när jag jobbar och sedan under träningen.

Apropå ingenting, här i helgen så såg jag att det glimmade till utanför fönstret. Visade sig vara något som ligger och glittrar i solen högst uppe i en björk en bit bort. Det kryllar av skator här i trakterna, behöver jag säga mer? Nyfiken till tusen, ser framför mig min tryggade framtid hänga där i trädet. Kan ju också bara vara ett godispapper. Lär bli knepigt att få svar på den frågan.

Dags att leta på vinden efter någon lämplig kartong. Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: emelie

Hahahaha, nä hundar luktar gott ur munnen! Iaf Mio! det är därför jag brukar pussa han hela tiden så att hans underbett trycker emot mot mina läppar! haha..nä fy, idag är jag inte kry. Har migrän, det har dock blitt bättre av lite smärtstillande=) känner mig som en zombie så jag ska gå och vila igen. Det är för ljust i vardagsrummet=( Prutt

2008-01-29 @ 12:40:20
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0