Äta - jobba - sova - dö.


Ungefär så känns det just nu. Om någon undrar hur jag spenderat de sista dagarna så kan dessa sammanfattas: föda, sömnbehov, arbete och däremellan ett och annat träningsvarv. Jag ser det hela som en tillfällig svacka eftersom jag betar av mitt 7-dagars pass (den psykiska delen är större än ansträngningen), och ser framemot helgen och den ledighet den bjuder på. Jag har inga som helst planer på att spendera mitt liv på arbetsför rutin. God save me om jag vaknar upp 40+ med ågren över hur jag spenderat de sista 20 åren, eller rättare sagt hur jag inte spenderat dem. Sweet.

Bara en liten parantes om det här med tvåsamhet. Jag föredrar ensamhet framför påtvingad tvåsamhet. Sett lite olika kategorier av par (finns en miljon till, garanterat, men måste dra gränsen någonstans). Just nu tänker jag på de som är tillsammans av bekvämlighet. De som är tillsammans för att undvika ensamhet (nästan samma som föregående grupp). De som hittat någon de trivs med, kanske inte mr/ms Right men allt funkar helt OK . Och de som är som gjorda för varandra - [ touché ]. Vi vill väl alla tillhöra den sistnämnda kategorin, frågan är om livet är uppstyrt så att alla ska ha en själsfrände eller om det är lite av det vi kallar slumpen?

"Hej jag är en hand vilken snygg handske du är!"

Jag har börjat min detox-månad nu. Kör en easy-start-light vecka först, där jag dricker ett detox te och inte äter sötsaker eller andra sockerstinna påhitt, inge koffein (klurar på hur jag ska överleva 7.45 dagarna då jag knatar 7 hemifrån - som en nyvaken spillra) etc.
Man kan ju själv utforma sin detox, och ändamålet. Diskussionerna är många om det verkligen ger kroppen en utrensning på "slaggprodukter" eller inte, något som i sammanhanget inte är det viktigaste för mig. Visst - blir jag av med gammalt skrot är det ett stort +-poäng. Huvudsaken är att få lite rutin och göra något min kropp mår bra av.

image76


Min detox ser ut enligt följande, vilket handlar om en 4-veckors period:

* Inget godis, inget fika, inget vitt bröd etc.
* Utesluta snabbmat slash skräpmat
* Äta vegetariskt i den mån det går, ev några undantag för fiskmiddagar
* Inget koffein
* Inge alkohol

Hittills går det bra. Sockerabstinensen är lindrigare än jag trott, och kaffet ska jag nog överleva mig utan. Alkoholen känns bara skönt att slippa. Och veggo-mat äter jag rätt mycket av hur som helst, även om det mest ska bli i kokt/rå form framöver.

Nåjo. Nåjo.

Take care!

[ over and out ]




Kommentarer
Postat av: emelie

hej salladstuggare! kan du försöka få mig sådär seriös också??=)

2008-01-09 @ 05:39:10
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: E

jasså du har satt igång lighten nu :) gud vad duktiga vi är, tänk att det krävs en detox för att vi ska bli disciplinerade :P verkar ju funka bra haha! morsan käkar samma mat som jag när hon e hemma, roligt att ha nån att äta med & en person som inte ifrågasätter & tjafsar emot ;) PÖSS

2008-01-09 @ 10:43:09
Postat av: emelaj!!!

hej morotsknaprare, har du drömt om spökena som knuffades och sjöng opera??=)) jag drömde att en skepnad som luktade kiss svepte förbi mig ett X antal gånger!!haha och helt plötsligt var det du, som satt och blandade en nyttig drink på fiskolja!!! bläääää....hahahaha

2008-01-10 @ 14:37:35
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0