Nybakt

Det doftar nybakt här hemma, och för ovanlighetens skull är det inte matbröd som luktar! Eftersom jag tackat ja till supporten och det är dit jag kommer gå (efter viss beslutsångest), tänkte jag att det kan ju faktiskt vara trevligt att bjuda teamet på fika såhär sista arbetsveckan tillsammans. Så bakat en kletkaka, typ en chokladkaka med knäck-kokos-täcke. MUMMA god kan jag intyga...

Har en tendens att bli überhuslig på söndagar, så även nu. Städat klart kylen (dvs tagit ut alla hyllor, diskat dessa och skrubbat insidan av kylen), bakat kakan, tvättat, handlat och nu stundar matlagning*2 och kattlådeskrubbning. Det ena mer lockande än det andra.

Inte hört något mer om Lillans "ägare", det verkar tjorva, vilket gör mig lite orolig... Vad är det för människor egentligen? Hade jag tappat min kisse och sedan fått veta vart den befunnit sig hade jag  i illfart slängt mig i bilen och kört i 120km/h och hämtat upp den. Men men.. Vi får väl se.

Igår var en rätt skön dag, självvaknade halv sju (I say no more), lullade på här hemma innan jag for in till stan med Emelie för fika och shopping. Blev ett par träningsbyxor och ett nytt träningslinne, även en klänning som jag inte bestämt om jag ska behålla eller ej. Framåt kvällen for jag till mapa och åt middag (räksallad, göö' gott) för att sedan strosa iväg med sis och se bio, Sweeney Todd. Den var bra, men saknade dock den där Burtoncharmen, även om en del av hans speciella egenhet hängde över filmen. Och väl mycket blodiga scener, blev lite för mycket så man nästan kände sig illa berörd.

Snart ska jag göra mig redo för PSI med Pernilla. Ska bli skönt! Sedan ladda batterierna inför min sista arbetsvecka på kundtjänst. KAN NI FÖRSTÅ DETTA? Kan inte jag i vart fall. Spännande att se hur supporten blir, inga säljkrav men säkert en hel del strulärenden där också.

 [ En tanke har börjat gro.. Vi får se om den får rot och växer ut till en möjlig framtidslösning. ]

Dags för kattlådan... Hallelujah.

Kommentarer
Postat av: E

gud vad härligt att du byter jobb nu, jätteglad för din skull. vill ha min saris i tipp topp! :)
vad e det för groende tanke?

2008-02-25 @ 00:27:09
Postat av: emelie

nja, jag har sovit ganska dåligt=/ det är ju just när man ska sova det är som värst..tomt...*snyft* äh, det går hyfsat bra ändå=)

2008-02-25 @ 21:29:43
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0