Fettisdag!


Jag har brutit detoxen. Igen. Ytterst medvetet. Och helt utan ånger(rätt).

Men då är det ju bara semledagen en gång per år, och tvekade inte en sekund över om jag skulle smaska en semla eller inte. Den var god, grymt god. Hade lätt kunnat äta en till. Eller två. En tredje? Nja.
Till middag åt jag bruna bönor med stekta quornbitar, pappa åt bruna bönor med korv och mamma åt grönsakssoppa (sis jobbade). På det semla i sockersaltad varm mjölk, mmm!

image83


Missmosse ligger här i knät, fortfarande utpumpad efter gårdagens besök då Jenny och kissen Simba kom förbi. Simba och missan har ju bott ihop, så de lekte på för fulla muggar, till mattes stress (gardiner, prylar, möbler...).

Jag vill så grymt gärna fara utomlands, tänk Thailand eller liknande. Komma bort från all ovisshet, velande och framtidsmisströstan. Få en aha-upplevelse eller trilla över ett framtidsprojekt.

Tror inte det var något mer för stunden. Och nu börjar The Beach (på tal om Thailand, eller kanske därifrån suget kom?).

Take care!


Kommentarer
Postat av: marie

Ja, jag skulle inte ha nåt emot att åka utomlands jag heller =/ sol bad och paraplydrinkar *mums*

2008-02-05 @ 21:11:25
URL: http://www.metrobloggen.se/marie
Postat av: Sara

Gott. Har faktiskt inte fått mig någon semla idag..

2008-02-05 @ 21:11:29
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: E

haha jag hade tom glömt bort vilken dag det var idag, blev påmind först när mina arbetskamrater började snacka om semlor dom ätit till lunch :P så nej, jag har inte fått mig nån idag. fast jag lider inte, vågar jag säga att jag inte är särskilt förtjust i dom små bullarna!? ;)
utlandet.. thailand.. me is dreeeeaming! men jag har bestämt att det blir en solresa i slutet på maj, och sen tågluff i sept. hihi! och det finns plats för en viss saris, om hon vill :D PÖSS!

2008-02-06 @ 00:13:38
Postat av: emelie

Hahahaha, once an addict, always an addict!!!!=D Jadu nog får det bli nyttigt tilltugg om ens nåt imorgon till Skipper!=P Undra vad hon kan ge för tips åt min mage, som knappt tål nåt, och speciellt inte hennes mat! ahahahahaha

2008-02-06 @ 14:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0