Moj


Spiderpig är rastlös och rotlös...




 kl 23:32 - Uppdatering


(spiderpig temat fortsatte idag, suttit och nynnat hela dagen på jobbet)


Min rastlösa rotlöshet blev till en biltur istället.Tanken var att jag skulle träna, men sis var slö [host]. Hade redan varit på spinning tidigare under dagen, men vad gör man inte för att bli av med överskottsenergi?! Istället hälsade jag på Pernilla ute i Bullerbyn, förlåt, Sunderbyn. Sak samma, med alla snöiga hus och ljus som strålar värme. Såg Underbara älskade, nice very nice. Gripande. Visste redan att den skulle vara bra, trots min syn på majoriteten av svenska filmer, men här och där finns det ju faktiskt pärlor. Glögg och pepparkakor bidde det också! Körde hemåt, precis framme vid gäddviksbron (som alla vet är det då inte många meter kvar till Bergnäset. Gäddvik-Bergnäset. Nästan som hemma.) Men tji fick jag, Gäddviksbron var avspärrad, och fråga mig inte varför för ingen vägarbetare så långt ögat kunde nå. Efter en del svordomar och en mer eller mindre graciös vändning av 740:n fick jag vända om. Och köra tillbaks mot Storheden. Köra längs E4:an. Passera Notvikens industriområde. Genom stan. SEDAN Bergnäset. Någon som hört uttrycket gå över ån efter vatten?


En tanke som slog mig såhär på tisdagskvällen: om du var riktigt ovän med din granne (nu snackar vi inte lite muttrande över att grannen får en torr tidning medan din blir regnblaskig i brevlådan, utan riktigt bitter grannrelation), skulle du då komma överens med denne att ni ska ställa upp i TV? Eller ännu hellre, om din älskade granne anmälde dig utan ditt vetande, skulle du hoppa på tåget? Inte jag. Den som har ett bra svar får gärna återkomma med det till mig, tack.


(detta handlade för de som inte fattade om 3:ans nya realityprogram grannsämja)


Imorgon är jag ledig. Jobbar lördag, så därför ett fripass mitt i veckan. Ska bli skönt! Trött i kropp och själ som en 90-årig gråsten.


Ska knyta ihop mig nu. Under mina dubbla täcken (vädringsluckan bredvid sängen går inte att stänga, efter diverse frostskador kom jag fram till att två täcken nog inte är en så dum idé).


Take care!


[ over and out ]


Kommentarer
Postat av: Elin

nah, vilken jobbig omväg med bilen!
Tänk på att 90 år är nog ganska ungt ur en gråstens perspektiv..? ;-) ha en skön ledig dag!

2007-11-21 @ 00:19:13
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: Pernilla

Spiderpig spiderpig does what ever a spiderpig does! ;)

2007-11-21 @ 22:01:00
URL: http://perniillah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0