Crash boom bang, spiderpig


"Spiderpig, spiderpig does whatever a spiderpig does...". It´s still there, will it ever go away???

Kalaskrock bidde det idag, då Emma fyllde år igår och syster fyller år imorgon, och båda kom på den genialiska idén att lördag vore den ultimata kalasdagen. Så jag for på Ulles men åt nog för två kalasfiranden. Tanken var att jag skulle fara över till Emsi sedan och delta i vindrickandet, men pensionär som man är tog tröttheten överhand och soffpotatisen höll mig hemma. Jobbade ju faktiskt hela dagen, och förkyling på G, så är nog bra att stanna upp.

Ta tjuren vid hornen brukar man ju säga. Och många gånger är det väl en sanning. Ta tag i det man bävar inför och att förhoppingsvis gå stärkt ut ur det hela. Tog själv en liten tjur i hornen idag, samlade ihop mig för att se om isen bar. Och det gjorde den. Än så länge. Får vi se om det blir ett bakslag av det hela eller om det var plåstret som behövdes över det ömmande såret.

Idag är det en månad till julafton. Jag tänker blunda stenhårt iför julstressen, inte låta den förstöra stämningen. Utan rikta in mig på glöggen, julbaket, gemenskapen och de tända ljusen. Sådeså!

Vad händer nu då? Inga bra svar. Den som lever får se. Och den som inte lever får också se men ur en annan synvinkel.

[...Och så levde de lyckliga i alla sina dagar, amen. ]

Take care!

Åh just det. Höll på glömma. Jag har haft en sträckt muskel i axeln (jag med mina muskelåkommor) men den känns bättre nu.

Åh just det nr2. Vem fan är det som har ringt sönder Tv4:s växel och röstat kvar Andreas i Idol? Vem vem vem? Why why why? Skandal är för milt uttryck. Jens-flashback, och det är inte positivt. Uhhh...

Nytt försök: Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0