Näsdukssöndag


Dunderförkyld - igen! Fast denna gång är jag förkyldförkyld, inte bara lite småsnorig.


image43 <----- My best friend, and for the moment my only friend.


Så denna helg blev inte riktigt som jag planerat, hade varit huslig och bokat tvättstuga till idag men tji fick jag för den tanken, när jag knappt tar mig ur sängen. Har suttit i soffan och sett Shrek 3 och knaprat pepparkakor (det är väl ett tecken på att man blir frisk, att man är sugen på "mat"?). Vilken bra film! När jag blir stor ska jag bli ett grönt träskmonster. Eller nja. MästerSara i stövlarna, I belive.


image44 
Pepparkakan i Shrek. I ate your buddies...


Men hallå tänker nu alla pepparkaksaktivister, hur fan kan du käka pepparkakor samtidigt som du ser en film där det är en jättesöt pepparkaka med i?! Well, sådan är jag. Säg att jag sett Hitta Nemo, då kan jag ändå äta fiskgratäng till middag. Utan problem. Ingen eftertanke. At all. Nu lät jag onödigt kallhjärtat, kanske är för att min massproducerade Mormor Annas (eller något liknande pepparkaksmärke) har ytterst lite att säga till mig och inte är det minsta karismatisk. Hade jag däremot sett ett program om djurplågeri hade det verkligen tagit emot att sitta och slafsa i mig en biff direkt på det.

Nu är jag ju faktiskt sjuk och har en anledning att inte träna och bara sitta och tycka synd om mig själv och unna mig en massa "krya-på-mig" gott. Men annars: vad hände med all tränings-friskus-anda jag lyckats båda upp innan resan? Gone with the wind, milt uttryckt. Hittat på den ena sämre undanflykten än den andra för att inte träna, och bara ätit skräp vid oregelbundna tider. Mitt onyttiga liv tar över så fort jag blir ledig, vad skulle hända om jag blev arbetslös? Eller fick semester? Lika träningsmotiverad som en gatsten...

Något jag däremot finner mycket större nöje och motivation i är att adventspynta. Gjorde det här om dagen, lite smått sådär. Nu till nästa helg (eller fuskar nog till det och tar det mitt i veckan istället) ska jag ta fram julsakerna. Yey! :-)

   
Se så mysigt det blev!

Nu ska jag pallra mig vidare. Typ till sängen. Göö' kul!

Take care!

[ over and out ]




Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha...så du sitter kallhjärtat och smaskar i dig pepparkakans kompisar!! Pepparkakan kommer att jaga dig i drömmarna=P har det varit nå mer ramlande gardinstänger eller skrikande radio påslagen???=)

2007-12-10 @ 07:06:35
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Pernilla

för att svara på din pepparkaksdegsfråga så: Jaa hemmagjort tycker jag blir godare :D
Krya på dig gumman!!! Puuuuussss!

2007-12-10 @ 21:59:23
URL: http://perniillah.blogg.se
Postat av: Elin G

Ja visst är shrek 3 bra! Så rolig =) Att vara pepparkakshungrig borde vara ett tecken på tillfrisknande. Du får hoppas att det är så ;) Det såg mysigt ut med julpyntet.

2007-12-10 @ 22:24:23
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: Lina

Titta.. Julduken du köpte passade ju perfekt!! Såg att ni hade snö..:( Här nere regnar det fortfarande så jag har inte pyntat mer än jag behöver.. (en ljusstake i fönstret) ;) Krya på dig! Kramar

2007-12-10 @ 23:08:17
URL: http://www.linaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0