home sweet home?

Hello!

This little Spiderpig is back on track. Eller ja. Hemma i Luleå iallafall, känner mig dock lätt ringrostig inför vardagen och vet inte hur jag ska ta till vara på de två semesterdagar jag har kvar. Gosch.
 Jag landade hemma i Luleå igår kväll, efter att få väntat lite extra på Arlanda på ett försenat plan. Emma blev kvar en dag till, då stackaren åkt på vinterkräksjukan som verkar härja runt hela Stockholm. Själv är jag inte heller tiptop på den fronten, liksom Lina och Dennis. Rena krankenhaus. Ihh.

Men har varit RIKTIGT skojiga dagar! Inte så mycket shopping som jag planerat men what the hack, gjort mycket annat istället. Det mesta har faktiskt kretsat kring mat/fika i olika former eller alkoholintag i olika former. I vart fall om man ska tro på bilderna, men bilder säger ju inte allt (eller var det så att en bild säger mer än tusen ord?). Vi har då hunnit med flera fikavarv, sushi, veg. lunchbuffé, McDonken, hemmalagad quornmiddag och småplocksmiddag m. ostar, oliver, grönsaksdip etc. Och faktiskt bara två utekvällar. Lördagen när vi var nyanlända for vi ut och svängde våra lurviga på Pigall, en rätt nyöppnad gaybar där jag och Emma var paret (haha). Såg även resans första och enda kändis (läs B-kändis) Linda Rosing. Sista kvällen, dvs tisdag (gå ut på en tisdag tänker ni nu, men hey nu snackar vi Stockholm, inte en liten håla som Luleå) kände vi behovet av en obligatorisk utekväll med våra värdar. En sorts reunion från Thailand. Kvällen slutade på Kelly´s, ett hårdrocksinspirerat ställe med lakritsshot för 19kr/st. Riktigt soft ställe, ett sånt där stammishak som man kan sitta och hänga på i goda vänners lag. I like.

Och som sagt, nu är jag hemma. Till frågan: home sweet home? Man kan säga såhär. Tycker om att ha mitt eget ställe, ja. Men känns inte särskilt bra att vara tillbaks i Luleå, redo för ännu en dag på Telia på måndag. Tack men nej tack. Jag och Emma, dessa rastlösa själar, har börjat spåna på att flytta ner till storstan. Bara för att prova på. Men det som tar emot i första läget är väl vart man ska jobba... Och med vad. Vore nästan bättre att plugga något. Nånii, den som lever får se.

Haha, något som ständigt kommit upp på tapeten denna resa förutom mitt och Emmas påstådda förhållande till varandra (ha-ha-haa) är detta med dialekter, och då syftar jag på norrlänskan. Våra hjoo, varsch, börsch, ids, tjorvigt... Alla dessa ord man inte tänker på men som folk söderöver reagerar på. Och att vi ofta säger jooo, när någon sagt en mening. "Vad ska vi göra?" "Jåå... vi kan ju se film". "Allt väl?" "Jåå.. Det är bra".

Tänkte avsluta detta inlägg with some pics, enjoy! Får skriva mer en annan dag när jag känner mig fräschare.

Take care!

      
     

Kommentarer
Postat av: emelie

vad roligt ni verkar ha haft! vill också fara till sthlm!!! vi måste ju ses nån dag! prutt

2007-12-06 @ 19:15:36
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Elin

åh det låter som ni har haft en trevlig resa =)
Ja du får julpynta hos dig du också, men far först en sväng till dollarstore, där är det kul att shoppa julpynt!

2007-12-06 @ 21:21:05
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: emsiii

haha nice pics darl! vågar man se dom cencurerade!? ;)
saknade dig idag i el stockholmo.. 1/3 var borta.. hann klippa mig och shoppa lite sista minuten-prylar, fika på stan & käka thai-middag på Waras innan lyft tillbaks mot lule.
förresten, Lina sa att "lebb-emma" redan var upptaget på hennes mobbe (av en riktig lebb-emma :P) så dom sa att jag fick vara fejk lebb-emma haha! c ya 2-morrow! PÖSS!

2007-12-07 @ 00:55:29
Postat av: Madde

Kul å se dig idag:) Härligt ni verkar ha haft i storstan! Hoppas vi ses ordentligt snart! Kramkram

2007-12-07 @ 16:31:31
URL: http://tildesmamma.webblogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0